برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
تحلیل ها

سرمقاله کیهان/ آقای روحانی! این یکی دیگر فروشی نیست!

منبع
کيهان
بروزرسانی
سرمقاله کیهان/ آقای روحانی! این یکی دیگر فروشی نیست!

کيهان/ « آقاي روحاني! اين يکي ديگر فروشي نيست! » عنوان يادداشت مدير مسئول روزنامه کيهان، حسين شريعتمداري است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:
 

۱- ديروز آقاي روحاني در جلسه هيئت دولت به چند نمونه از آنچه که آن را دستاوردهاي بزرگ! دولت مي‌دانست، اشاره کرد که به جرأت و با استناد به واقعيت‌هاي محسوس و ملموس مي‌توان گفت متاسفانه حتي يک نمونه از آنها نيز نه تنها واقعيت نداشت بلکه با واقعيت‌هاي موجود فاصله‌اي پرناشدني و در حد و ‌اندازه تناقض نيز داشت! از جمله فرمودند: 
« اين دولت جلوي فساد ايستاد ! ... اين ما بوديم که با فساد جنگيديم ! ... ملت بدانيد هيچ راهي به جز شفافيت براي مبارزه با فساد وجود ندارد؛ اطلاعات بايد در اختيار مردم قرار بگيرد. آن دولتي که اطلاعات را در اختيار مردم گذاشت؛ اين دولت بود ! ... اين دولت مردم آمريکا را پاي ميز مذاکره نشاند ! ... نگوييم بخاطر معيشت مردم نيامدند، پس چرا در سيستان و بلوچستان با آن همه سختي مشارکت بالا بود ؟! و...». 
راستي‌آزمايي آنچه جناب روحاني ادعا کرده‌اند به آساني ممکن است و براي درک ميزان انطباق اين ادعاها با واقعيت‌ها به اخبار پشت پرده و اسناد طبقه‌بندي و محرمانه نيازي نيست! بلکه فقط با نيم نگاهي به مواضع و عملکرد و کارنامه ۸ ساله دولت به وضوح مي‌توان به تفاوت -‌ بخوانيد تناقض- اين ادعاها با واقعيت‌هاي موجود پي برد ! که شرح مستند آن در گزارش خبري تحليلي کيهان امروز آمده است ولي جناب ايشان درباره مذاکرات وين و چگونگي لغو تحريم‌ها، راه‌کاري ارائه کردند که فروش کشور به دشمن و تبديل ايران به يکي از دولت‌هاي فقير و غارت‌شده و دست‌نشانده آمريکا نتيجه قطعي آن خواهد بود ! بديهي است نمي‌توان باور کرد که ايشان از نتيجه پيشنهاد خود با خبر بوده‌اند ! بلکه اين پيشنهاد خطرناک را فقط مي‌توان - و بايد- در کنار بسياري از عملکردهاي زيان‌بار ديگر و برخاسته از نابلدي ايشان به ارزيابي نشست.

۲- ابتدا بايد صورت‌مسئله، همانگونه که هست مطرح شود و آن، اينکه آقاي روحاني طي ۸ سال گذشته بسياري از امکانات و ظرفيت‌هاي کشور را به پاي مذاکرات هسته‌اي ريخته و جز تحميل خسارت‌هاي فراوان به مردم و نظام دستاورد ديگري به ارمغان ! نياورده است، هدف از مذاکرات، لغو تحريم‌ها بود ولي نه فقط هيچ تحريمي لغو نشد بلکه صدها تحريم جديد نيز به تحريم‌هاي قبلي اضافه شد. در اين حالت انتظار اين بود 
- و هنوز هم هست- که جناب ايشان به خاطر فاجعه‌اي که به ملت تحميل کرده‌اند، زبان به پوزش بگشايند و فريب‌خوردگي و نابلدي خود را با بهره‌گيري از کارشناسان چيره‌دست جبران کنند. کارشناساني که شرايط پيش‌آمده را از قبل پيش‌بيني مي‌کردند ولي از سوي ايشان با بي‌توجهي همراه با اهانت رو‌به‌رو شدند ! اينکه ما در مذاکرات 
کاپ اخلاق گرفتيم! و يا بين آمريکا و اروپا اختلاف افکنديم! و ... برفرض صحت! - که صحت ندارد- هدف مذاکرات نبود، قرار بود تحريم‌ها لغو شود که نشد و اضافه هم شد. حالا به نظري که ايشان در جلسه ديروز دولت مطرح کرده‌اند توجه کنيد.
۳- رئيس‌جمهور محترم در جلسه ديروز دولت فرموده‌اند؛ « اگر بخواهند همين امروز ما مي‌توانيم تحريم‌ها را تمام کنيم، نه فردا، همين امروز، همين امروز دوم تير، برويم همين الان اختيارات را بدهيم به آقاي دکتر عراقچي، پا شود برود وين در عرض چند روز توافق را نهايي کند و اعلام شود تحريم‌ها برداشته شده است»!
بايد از آقاي روحاني پرسيد اولاً؛ مگر طي ۸ سال گذشته، همه نمي‌خواستند تحريم‌ها لغو شود و نتوانستيد؟! و ثانياً قرار است به آقاي عراقچي چه اختياراتي بدهيد که تاکنون و طي ۸ سال گذشته نداشته است؟! و اين چه اختياراتي است که اگر جناب دکتر عراقچي داشته باشد ظرف يک روز به تحريم‌ها خاتمه مي‌دهد و کاري که جنابعالي طي ۸ سال قادر به انجام آن نبوده‌ايد را يک روزه به انجام مي‌رساند؟! براي کشف اين معما بايد ديد حريف از ما چه مي‌خواهد که اگر به خواسته‌اش تن بدهيم همه تحريم‌ها ظرف يک‌روز لغو خواهد شد؟! 
بخوانيد و تأسف بخوريد!
۴- آمريکا با صراحت و رسماً اعلام کرده است که خواستار توقف صنايع موشکي ايران و کنترل حضور کشورمان در منطقه است. «ند پرايس» سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در نشست خبري - اول تيرماه- مي‌گويد: توافق هسته‌اي با ايران ضروري است اما براي پرداختن به مسائلي مانند برنامه موشکي اين کشور کافي نيست ! «آنتوني‌بلينکن» وزير خارجه آمريکا در نشستي با کميته سنا - 18 خرداد- اعلام مي‌کند؛ حتي در صورت احياي توافق هسته‌اي موسوم به برجام و بازگشت آمريکا و ايران به تعهدات هسته‌اي خود، بازهم «صدها» تحريم ايالات متحده عليه ايران همچنان باقي خواهد ماند! بلينکن در اظهارات ديگري تاکيد مي‌کند که براي توافق با ايران، اين کشور بايد صنايع موشکي خود را متوقف کند و به حضورش در منطقه خاتمه بدهد و .... ده‌ها نمونه ديگر از اين دست.
خُب به وضوح و بدون کمترين ترديد مي‌توان فهميد که منظور آقاي روحاني از اختياراتي که مي‌تواند ظرف يک‌روز به تحريم‌ها خاتمه بدهد چيست؟! بايد به همه خواسته‌هاي آمريکا بي‌کم و کاست تن بدهيم! صنايع موشکي و دفاعي خود را متوقف کنيم، از حضور در منطقه خودداري کنيم و به لقمه راحتي براي بلعيده شدن از سوي آمريکا تبديل شويم. مردم مظلوم کشورمان را زير پاي تروريست‌هاي تکفيري قرباني کنيم! زنان و دخترانمان را 
- نستجير بالله- به عنوان کنيز - که تصورش هم چندش‌آور و نشانه اوج بي‌غيرتي است-‌ در اختيار داعشي‌ها قرار بدهيم و ... غارت ثروت‌هاي ملي و به بردگي کشاندن ملت و ... که بماند !!! آيا اختيارات مورد نظر ايشان که اگر داده شود همه تحريم‌ها يک‌روزه لغو خواهد شد! غير از اين است؟! اگر اين نيست، پس چيست؟! آمريکا به صراحت و رسماً و علناً اعلام کرده است که تنها در اين صورت تحريم‌ها را لغو مي‌کند! بايد گفت ملت غيور و جوانان جان‌برکف اين کشور نمرده‌اند که جنابعالي 
در لفافه نسخه فروش ايران و مردم شريف و پاکباخته اين مرز و بوم را مي‌پيچيد ! جناب آقاي روحاني! اين يکي ديگر فروشي نيست !

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره