logo
برگزیده
تحلیل ها

مجلس نشان داد که توجه زیادی به متن زندگی مردم دارد

منبع
صبح نو
بروزرسانی
مجلس نشان داد که توجه زیادی به متن زندگی مردم دارد

صبح نو/متن پيش رو در صبح نو منتشر شده و بازنشر آن در آخرين خبر به معناي تاييدش نيست

محمدکاظم انبارلويي کارشناس مسائل سياسي در گفت‌وگو با «صبح‌نو» اظهار داشت: مجلس يازدهم يک تصوير متفاوت را در مدت کوتاه گذشته از خود نشان داده و باعث شده است که ديدگاه مردم نسبت‌به جايگاه مجلس تغيير کند.وي افزود: مجلس انقلابي نشان داد که توجه زيادي به متن زندگي مردم دارد و حل مشکلات اقتصادي و معيشتي آن‌ها را در صدر کارهاي خود قرار داده است؛ اين موضوع براي مردم بسيار خوشايند است. انبارلويي با اشاره به سفرهاي استاني رييس‌جمهور و حضور در مناطق محروم، گفت: سفرهاي استاني آقاي رئيسي براي اجراي قوانين مجلس است؛ رييس مجلس با سفر به استان‌ها بررسي مي‌کند که چه بر سر قانون آمده و در استان‌هاي مختلف چه گذشته است. اين همکاري و هماهنگي باعث مي‌شود امور به بهترين شکل ممکن به پيش برود.اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به مصوبه هسته‌اي مجلس گفت: مجلس شوراي اسلامي با طرح صيانت از حقوق هسته‌اي مردم ايران، آمريکا و سه کشور اروپايي را غافلگير کرد و آن‌ها نه‌تنها نتوانستند کاري از پيش ببرند، بلکه نتوانستند بر سر دولت قبل کلاه بگذارند و الان هم نمي‌دانند که در آينده چه اتفاقي خواهد افتاد.
 
 مجلس عليه  مافيا
 انبارلويي تاکيد کرد: مجلس در حوزه هسته‌اي نيز تکليف دولت را مشخص کرده و مسير را نشان داده است. اين طرح نيز يکي از اقدامات خوب مجلس انقلابي بود که در آينده با اثرات آن بيش‌ازپيش آشنا خواهيم شد.وي با اشاره به طرح مجلس درزمينه بهبود فضاي کسب‌وکار گفت: در روزهاي گذشته نيز مجلس طرح خوبي را به تصويب رساند که اين طرح به بهبود وضعيت کسب‌وکار خواهد انجاميد؛ اين مساله بسيار مهمي بوده و نياز چندين ساله کشور است؛ افرادي در دولت حضور داشتند که براي خود شرايطي را فراهم کرده بودند که با يک امضاي طلايي کلي دلالي مي‌کردند؛ کسي که اهل کسب‌وکار بود و به‌دنبال توليد بود، در اين شرايط به‌جايي نمي‌رسيد. انبارلويي با تاکيد بر اينکه اين اقدامات اخلال در نظام اقتصادي کشور به حساب مي‌آمد، گفت: در جلسه چهارشنبه اين مشکل نيز مرتفع شد و مجلس روي هزارتوي مافياي توليد خيمه زده است و بايد اين مشکل را حل و گره‌ها را باز کند. درمجموع اراده نيرومندي در مجلس براي حل مشکلات مردم وجود دارد که در گذشته شاهد آن نبوديم. نمايندگان و رييس مجلس در همين مدت کوتاه گام‌هاي بسيار بزرگي برداشته‌اند که براي ملت ايران افتخارآفرين است.وي افزود: همچنين با هماهنگي دو قوه ديگر يعني قوه مجريه و دستگاه قضا مي‌توان به فصل نويني در آينده کشور اميدوار بود که نه‌تنها به بهبود اقتصاد مردم خواهد انجاميد، بلکه با افزايش هم‌افزايي‌ها و هماهنگي‌ها زمينه را براي اقدامات موثر در آينده کشور فراهم خواهد کرد.اين کارشناس مسائل سياسي با بيان اينکه اين طرح‌ها اثر خود را روي معيشت مردم خواهد گذاشت، تاکيد کرد: مشکلي که الان وجود دارد اين است که بودجه سال۱۴۰۰ با ۴۰۰هزار ميليارد کسري بسته شده است و نياز به يک طرح يا لايحه متمم بودجه داريم تا اين مشکل حل شود؛ اگر بودجه۱۴۰۰ به همين نحو جلو برود دچار کسري بودجه خواهيم شد و به سياهچاله دولت‌ قبلي خواهيم افتاد.

حل مشکلات اقتصادي مردم تنها اقدام مجلس انقلابي نبود و با ورود به ‌تمامي صحنه‌ها، زمينه را براي برداشته شدن مانع‌ها آماده کرده است؛ مصوبه هسته‌اي يکي ديگر از اين نمونه‌هاست که نشان مي‌دهد مجلس يازدهم در تمامي عرصه‌ها، منافع مردم را  دنبال مي‌کند
 
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar