ارتباط لوت باکسها با مسئله قمار در مطالعات جدید
گیم اسکن/محققان با بررسی ۱۳ پرونده مختلفی که به مطالعه سیستم پرداخت هزینههای لوت باکس در بازیهای ویدیویی اختصاص دارد، تأثیرات مخرب آن بر رفتار گیمرها را مورد بررسی قرار دادهاند. در این تحقیق، بازیهایی مورد توجه قرار گرفتند که در ازای پرداخت هزینهی مستقیم از سوی کاربران، یک سری جوایز رندوم و اتفاقی که عموماً برای ارتقاء قابلیتها یا ویژگیهای ظاهری کاراکترها مورد استفاده قرار میگیرند را بدون اطلاع از نتیجهی دقیق نهایی در اختیار بازیکن قرار میدهند.
کامل در https://gamescan.net/?p=86054
به گزارش نشریه گاردین، تمامی این موارد ثابت میکنند که بین لوت باکسها و مشکلات رفتاری قمار و شرطبندی ارتباط مستقیمی وجود دارد. این بررسی مطابق دستورالعمل PGSI یا «شاخص سنجش مسئلهی قمار» صورت گرفته است. این گزارش بیان میکند که این بازیها «از نظر ساختاری و روانشناختی» شباهت غیرقابل انکاری به قمار و شرطبندی دارند. این درحالی است که هنوز نزدیک به نیمی از کودکان از این ویژگیها در بازیهای خود استفاده میکنند. در ادامهی این گزارش اعلام شده که تقریباً ۵ درصد کاربران لوت باکسها نیمی از درآمد ۷۰۰ میلیون یورویی شرکتهای سازنده بازیهای ویدیویی از آنها را در طول یک سال تأمین میکنند و تقریباً یک سوم این افراد با مشکلات قمار درگیر هستند.