نماد آخرین خبر

انتشار «مرگ فرشته»

منبع
ايسنا
بروزرسانی
انتشار «مرگ فرشته»

ایسنا/رمان «مرگ فرشته» نوشته علیرضا داوری منتشر شد.

 این رمان در ۸۴۴ صفحه با قیمت به قیمت ۵۰۰ هزار تومان در انتشارات دستان راهی بازار کتاب شده است.

به گفته نویسنده، سناریویی بر اساس این رمان در حال نگارش است و به صورت سریال بلند توسط یکی از کارگردانان به نام ساخته خواهد شد.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: فرشته، فرشته‌ جان، چشاتو باز کن. اما هرچه داد زدم، جوابی نداد. صدایم هم‌چون حیوانی زخمی عوعوکنان از گلویم بیرون می‌زد. ترسیده بودم و عقلم از کار افتاده بود. صورت کوچکش را تکان دادم. چندبار به گونه‌اش کوبیدم. مشتی آب به صورتش که مثل گچ شده بود، پاشیدم، ولی فایده‌ای نداشت. هر دفعه گردنش به‌سویی می‌چرخید، به حدی دست‌هایم می‌لرزید که قادر به نگهداشتن آن اندام ظریف و کوچک نبودم. با احتیاط روی زمین درازش کردم. انگشت‌هایم را درهم گره کردم و روی قلبش چندبار فشار دادم. تازه متوجه شدم که کف دست‌هایم تا نزدیک آرنج پُر از خون شده است. روی زمین خیس ولو شده و چون گرگی تیر خورده،  ناله می‌کردم. گفتم شاید نفس کم آورده، دهانش را باز کردم و تنفس دهان‌به دهان ولی باز هم بیهوده بود و کوچک‌ترین تکانی نمی‌خورد. التماسش کردم ولی انگار به خواب عمیق فرو رفته بود. دستش را در دستم گرفتم. ولی انگشتان ظریفش در کف دست یخ کرده‌ام، سردتر و سردتر شد، دیگر مطمئن شدم که او پرواز کرده و این من بودم که باعث مرگِ فرشته شده بودم و بقیه ماجرا... .

علیرضا داوری، نویسنده، پژوهشگر تاریخ و فرهنگ و تهیه‌کننده سینما، فارغ‌التحصیل دکترای فلسفه با گرایش فلسفه غرب از دانشگاه تهران است و سال‌ها به تدریس در دانشگاه نیز مشغول بود است.

از علیرضا داوری تاکنون بیش از پنجاه عنوان کتاب در موضوعات داستان، شعر، تاریخ (به ویژه تاریخ معاصر) و فلسفه منتشر شده است.

«تاریخ صفویه»، «تاریخ نادر شاه افشار»، «معما» از جمله کتاب‌های او در  زمینه تاریخ، «عصر اعتقاد»، «آنچه نگفتم»، «نام آوران فلسفه»، «جدایی نیچه و کانت» و «تاریکی غرب» از جمله کتابهای او در حوزه تخصصی فلسفه ست.

«وصیت سقراط» دیگر کتاب این مدرس فلسفه از مجموعه ده کتابی است که درباره بزرگان فلسفه نوشته که چاپ شده و به زودی منتشر خواهد شد.

«تکیه بر شانه های باد»، «تکیه بر دیوار نمناک»، «جهنم در وقت اضافه»، «نگاهم کن»، مجموعه چند جلدی «حکایت‌ها» و شهرزاد از جمله نوشته‌های او در حوزه شعر و داستان است.

چندین فیلم، چند سریال و چند ده تله فیلم از جمله تولیدهای او در مقام تهیه کننده، طراح داستان و سرمایه‌گذار در سینما، تلویزیون و شبکه خانگی ست. یکی دیگر از فعالیت‌های هنری علیرضا داوری، فعالیت‌های او در زمینه مجسمه سازی، طراحی داخلی و هنرهای تجسمی و طراحی صحنه سینماست و به زودی نمایشگاهی از آثارش در حوزه هنرهای تجسمی نیز در یکی از گالری‌های معتبر تهران برگزار خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره