نماد آخرین خبر

ترجمه «فلسفه صورت‌های سمبلیک» به چاپ هشتم رسید

منبع
مهر
بروزرسانی
ترجمه «فلسفه صورت‌های سمبلیک» به چاپ هشتم رسید

مهر/کتاب «فلسفه صورت‌های سمبلیک» نوشته ارنست کاسیرر با ترجمه یدالله موقن توسط نشر هرمس به چاپ هشتم رسید.

کتاب «فلسفه صورت‌های سمبلیک» نوشته ارنست کاسیرر با ترجمه یدالله موقن توسط به تازگی نشر هرمس به چاپ هشتم رسیده است. این کتاب جلد دوم از مجموعه «اندیشه اسطوره ای» است.

کتاب «فلسفه صورت‌های سمبلیک» مهم‌ترین اثر فلسفی ارنست کاسیرر است که جلد نخست آن با عنوان «زبان» در سال ۱۹۲۳، جلد دوم آن به نام «اندیشه اسطوره‌ای» در سال ۱۹۲۵ و جلد سوم آن با عنوان «پدیدارشناسی شناخت» در سال ۱۹۲۹ منتشر شد. چند سال پیش در دست‌نوشته‌های کاسیرر که در دانشگاه ییل آمریکا نگهداری می‌شود به مطالبی دست یافتند که به جلد چهارم کتاب نیز مربوط می‌شد. این مطالب پس از آنکه مرتب و منظم و ویرایش شدند در سال ۱۹۹۵ با عنوان «متافیزیک صورت‌های سمبلیک» انتشار یافت.

با مطالعه این کتاب مخاطب پی می‌برد که مفاهیمی مانند سوژه، ابژه، علیت، فضا، زمان، عدد، من، روح و مانند این‌ها به کندی و طی هزاران سال تلاش فکری بشر شکل گرفته‌اند؛ همچنین در یونان لوگوس [=منطق، تفکر عقلانب] از میتوس [=اسطوره] سربرمی‌کشد. محور بحث این کتاب تقابل میتوس با لوگوس است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

تشکیل اسطوره اجتناب‌ناپذیر است، شکل‌گیری اسطوره نتیجه ضروری و ذاتی زبان است. اگر زبان را به منزله شکل بیرونی اندیشه بشناسیم، اسطوره سایه تاریکی است که زبان بر اندیشه می‌اندازد و تا هنگامی که سخن و اندیشه کاملاً بر هم منطبق نباشند که هرگز هم بر هم منطبق نخواهند شد، این سایه تاریک (یعنی اسطوره) ناپدید نخواهد شد. اسطوره در عالی‌ترین معنای خود، قدرتی است که زبان در هر قلمروی از فعالیت فرهنگی بر اندیشه اِعمال می‌کند.

چاپ هشتم این کتاب با ۴۰۰ صفحه و قیمت ۳۸۰ هزار تومان عرضه شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره