نماد آخرین خبر

نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ با یک میلیون بازدیدکننده به کارش خاتمه داد

منبع
مهر
بروزرسانی
نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ با یک میلیون بازدیدکننده به کارش خاتمه داد

مهر/نمایشگاه کتاب ۲۰۲۴ هنگ‌کنگ در طول یک هفته‌ با نزدیک به یک میلیون بازدیدکننده به کار خود خاتمه داد.

 به نقل از شین هوا، سی و چهارمین نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ که توسط شورای توسعه تجارت هنگ کنگ (HKTDC) برگزار می‌شود، دیروز سه‌شنبه با ۹۹۰هزار بازدیدکننده به پایان رسید.

ساکنان و بازدیدکنندگان سرزمین اصلی چین امسال بیش از همیشه در این نمایشگاه حضور یافتند زیرا نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ امسال با موضوع «ادبیات فیلم و تلویزیون» برگزار شد و پکن را برای اولین بار به عنوان شهر موضوعی خود انتخاب کرد.

سوفیا چونگ، معاون مدیر اجرایی شورا با تاکید بر این که این نمایشگاه کتاب به سنت خود در گرد هم آوردن مردم از طریق ادبیات ادامه داد، افزود: سمینارها با اقبال قابل توجهی همراه شد و بازدیدکنندگان زیادی از چین را جذب کرد.

در این نمایشگاه کتاب یک نظرسنجی از طریق مصاحبه با ۸۲۰ شرکت‌کننده انجام شد تا عادت‌های مطالعه و انتخاب‌های طرفداران کتاب را تجزیه و تحلیل کنند. این نظرسنجی نشان داد که میانگین هزینه‌شده توسط پاسخ‌دهندگان در نمایشگاه کتاب امسال به ۹۱۲ دلار هنگ کنگ (۱۱۶.۸۱ دلار آمریکا) رسیده که نسبت به سال گذشته ۴.۶ درصد افزایش یافت. این رقم ۷۴ درصد از میانگین هزینه صرف شده برای خرید کتاب‌های چاپی در طول سال را تشکیل می‌دهد.

این نظرسنجی نشان داد که پنج دسته اول کتاب‌های محبوب شامل رمان، کمیک، کتاب‌های کودکان و نوجوانان، سفر و ادبیات هستند. این در حالی است که حدود ۵۵ درصد از پاسخگویان هدف اصلی خود از حضور در نمایشگاه کتاب را «خرید جدیدترین کتاب‌ها» و پس از آن «برخورداری از تخفیف کتاب» و «احساس فضای فرهنگی نمایشگاه بین‌المللی کتاب» عنوان کردند.

در حالی که حدود ۷۶۰ غرفه‌دار در این رویداد شرکت کردند، برخی از فروشندگان تخفیف‌هایی تا ۳۵ درصد ارایه کردند، در حالی که برخی دیگر قیمت‌های تعیین شده پشت جلد را حفظ کردند. با این حال، برخی از غرفه داران معتقد بودند نمایشگاه کتاب امسال هنگ‌کنگ حدود ۵ تا ۱۵ درصد در فروش افت داشت و علت این امر پایان طرح کوپن خرید کتاب و برگزاری همزمان نمایشگاه ورزشی و تنقلات در همان محل بود. در طول سه روز اول به دلیل آب و هوای بد شمار کمتری راهی نمایشگاه شدند.

در این دوره کتاب‌های مرتبط با موضوع ادبیات فیلم و تلویزیون، به ویژه مورد توجه قرار گرفت و با برگزاری نمایشگاه‌های فیلم و تلویزیون از ۳۱ کشور و منطقه، فعالیت‌های فرهنگی متنوع و امکانات تعاملی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرد.

ماه جولای، ماه ترویج فرهنگ و لذت مطالعه

برای ترویج بیشتر فرهنگ مطالعه در هنگ کنگ، نمایشگاه کتاب برنامه کتابخوانی شاد تابستانی را با بیش از ۶۰۰ رویداد سازماندهی کرده که شامل جلسات نشست با نویسنده، قصه‌گویی، فعالیت‌های مرتبط با فیلم، کارگاه‌های صنایع دستی و جلسات فرهنگی در همه ۱۸ منطقه شهر است و تا ۳۱ جولای ادامه دارد.

ضبط سمینارهای منتخب به صورت آنلاین در دسترس است و خوانندگان می‌توانند از طریق وب سایت نمایشگاه کتاب از آنها بازدید کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره