نماد آخرین خبر

ورود «انبیای الهی زمینه‌سازان ظهور» به بازار نشر

منبع
مهر
بروزرسانی
ورود «انبیای الهی زمینه‌سازان ظهور» به بازار نشر

مهر/کتاب «انبیای الهی زمینه سازان ظهور» نوشته بختیار صادقی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «انبیای الهی زمینه سازان ظهور» نوشته بختیار صادقی به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب با موضوع بررسی زمینه‌سازی پیامبران الهی در تحقق ظهور حضرت ولی عصر (عج) منتشر شده است.

انبیای عظام الهی، هریک به سهم خود، به موازات همه خدماتی که در طریق ارشاد خلق روزگار و هدایت آن‌ها به صراط مستقیم عرضه داشته‌اند، سهمی از تکلیف و وظیفه خود را نیز در تکمیل مراتب و زمینه‌سازی مراحل تحقیق ظهور موعود مقدس و تأسیس دولت کریمه‌اش به‌انجام رسانده‌اند. به عبارت دیگر، شاید بتوان گفت، این امر می‌تواند در شمار مهم‌ترین وظایف محوله به آن مأموران الهی شناخته و دریافت شود.

در کتاب «انبیای الهی زمینه‌سازان ظهور» تلاش شده است تا با استناد به مستندات عقلی و نقلی به این جنبه از رسالت انبیای الهی پرداخته شود و تلاش و زحمات هریک از این پیام‌آوران الهی را بررسی و بیان نماید.

این کتاب در دو فصل، فصل اول در ده گفتار و فصل دوم در پنج گفتار به بیان عملکرد انبیای الهی و میزان تلاش شأن برای با موفقیت به سرانجام رساندن این مأموریت پرداخته و بیان کرده است که چرا برخی از انبیا الهی اولوالعزم نامیده شده‌اند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

خداوند عزوجل از آدم (ع) عهد و پیمان گرفته بود، اما آدم (ع) عهدش را فراموش کرد و برای او در عمل نمودن به عهدش، عزم آن‌چنان‌که خدا می‌خواست یافت نشد.

امام صادق (ع) دراین‌باره فرمودند:

آن عهد درباره محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین و ائمه از فرزندان آن‌ها بود که آدم آن را به فراموشی سپرد.

به‌این‌ترتیب، حضرت آدم (ع) درمقابل عهد خود ضعیف رفتار می‌کند و این ضعف رفتاری، بالاخره راه ورود دشمن را به مملکت او باز می‌نماید.

باتوجه به روایتی که در ادامه می‌آید، آدم در قبال عهدش، به اهل‌بیت (ع) هم‌رتبه با پیامبران اولوالعزم (ع) نشد و این همان مسئله‌ای بود که او را در معرض خطر دشمن قرار داد....

این کتاب با ۱۸۷ صفحه و قیمت ۱۴۰ هزارتومان عرضه شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره