برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تازه‌های نشر/ معرکه جنگ با داعش به روایت «اجاره‌نشین خیابان الامین»

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تازه‌های نشر/ معرکه جنگ با داعش به روایت «اجاره‌نشین خیابان الامین»

تسنيم/ مراسم رونمايي از کتاب «اجاره‌نشين خيابان الامين»، همزمان با سالروز شهادت جانگداز حضرت رقيه(س) روز چهارشنبه، دوم مهرماه، در پاتوق کتاب تهران برگزار مي‌شود. اين اثر روايتي دراماتيک از شخصيتي به نام جمال فيض اللهي است که در رودربايستي رفاقت، به سوريه مي‌رود و با کرامتي از حضرت رقيه(س) متحول و مجاور حرم ايشان مي‌شود.

فيض‌اللهي بعدها با شروع ناآرامي‌هاي سوريه و ظهور داعش، عضو هسته اوليه مدافعين حرم مي‌شود. مشاهدات جمال از جنايت‌هاي داعش و روايت وي از شکل‌گيري هسته اوليه مدافعان حرم  و ده‌ها ماجراي مستند و شگفت‌انگيز ديگر به همراه نثر روان علي‌اصغر عزتي‌پاک اثري جذاب و خواندني را شکل مي‌دهند.

در بخش‌هايي از اين کتاب مي‌خوانيم:
«مي‌توانم بگويم يکي ديگر از جاهايي که مرا حسابي تکان داد، همين صحنه بود. گاه شده بود که من به روايتِ حجم خشونتي که گفته مي‌شد در کربلا به خرج رفته، شک مي‌کردم. يعني روحيه‌اي داشتم که مي‌گفتم محال است يک آدم همچين کاري با ديگري بکند. حيوانيتِ محض بود در نظرم. اين بود که مي‌گفتم اين‌ها ساختگي است تا اشک ملت را بگيرند. اما رخ دادن اين وقايع در پيش چشمم، به من يادآوري کرد که تو خيلي ساده‌لوحي و هنوز بشر را نشناخته‌اي.


به روح سيدالشهدا! يعني مي‌گفتم آخر اين چه حرکتي است که سر حسين(ع) را سر چوب کرده باشند و از کربلا تا فلان جا بچرخانند؟! مگر مي‌شود کسي سر اولادِ پيغمبر را بکند سر چوب؟! شک کرده بودم ديگر. ولي واقعاً همه آن خشونتي که روايت کرده بودند براي‌مان را در اين صحنه ديدم. به اميرالمؤمنين ديدم! قشنگ احساس مي‌کردم – نعوذ بالله – اين جا کربلاست و من دارم نگاهش مي‌کنم...».
علاقه‌مندان براي تهيه اين اثر مي‌توانند به اينجا مراجعه کنند. همچنين ارسال کتاب به صورت رايگان و به همراه امضاي نويسنده انجام خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar