برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ساخت یک سریال تلویزیونی جدید از فرانکشتاین مری شلی

منبع
ايبنا
بروزرسانی
ساخت یک سریال تلویزیونی جدید از فرانکشتاین مری شلی

ايبنا/ قرار است به زودي يک سريال اقتباسي جديد از رمان کلاسيک فرانکشتاين نوشته مري شلي، نويسنده انگليسي ساخته شود.

به نقل از اکتواليته- شرکت فيلمسازي استون ويلج با همکاري کمپاني رسانه‌اي بلک‌باکس براي توليد يک سريال اقتباس تلويزيوني از رمان کلاسيک فرانکشتاين، نوشته مري شلي، نويسنده انگليسي وارد همکاري شده‌اند.

 اگر چه در حال حاضر قرار است سريال به صورت محدود ساخته شود اما هر دو شرکت فيلمسازي ابراز اميدواري کرده‌اند که شخصيت‌ها و خط روايي داستان به نحوي تنظيم شود که سريال در طي چند فصل ادامه‌دار باشد.

اين اثر اقتباسي جديد که بردلي مک مانوس نگارش فيلم‌نامه آن را بر عهده دارد در اروپا فيلم‌برداري مي‌شود و خط اصلي داستان نيز بر رفتارها و وسواس‌هاي شخصيت علمي(فرانکشتاين) که در پي کشف راز بين زندگي و مرگ است تمرکز خواهد داشت. تاريخ فيلمبرداري يا اکران اين اثر هنوز مشخص نيست.

اسکات استيندورف، مدير شرکت فيلمسازي استون ويلج درباره ايده ساخت يک سريال جديد از اين شاهکار کلاسيک مي‌گويد «در حالي که با چند نورولوژيست مشغول کار روي يک فيلم مستند بودم فهميدم که کنجکاوي انسان در پس دستاورهاي علمي امروز بسيار شبيه به آن چيزي است که مري شلي در سال 1818 نگاشت. اين داستان 200 ساله به نظر مي‌رسد تا هميشه به زمان ما مربوط و مرتبط باقي مي‌ماند.»

جوليانا پاپاديا، مدير رسانه بلک باکس نيز اشاره کرد که شرکت استون ويلچ و بردلي مک مانوس اين ايده ما را به اشتراک مي‌گذارند که چرا اين کتاب فوق‌العاده بايد در زمانه ما دوباره خوانده و بازبيني شود و حالا ما از شروع اين سفر بسيار خوشحال هستيم.

فرانکشتاين که به عنوان اولين رمان علمي تخيلي از آن ياد مي‌کنند معروف‌ترين اثر مري شلي، نويسنده انگليسي است که اولين بار در سال 1818 و در 20‌ سالگي نويسنده آن منتشر شد. 

فرانکشتاين دانشمند جوان و جاه‌طلبي است که با استفاده از کنار هم قرار دادن تکه‌هاي بدن مردگان و اعمال نيروي الکتريکي جانوري زنده به شکل يک انسان و با ابعادي اندکي بزرگ‌تر از يک انسان معمولي مي‌سازد. موجودي با صورتي مخوف و ترسناک که بر همه جاي بدنش رد بخيه‌هاي ناشي از دوختن به چشم مي‌خورد. اين موجود آنقدر وحشتناک است که همه، حتي خالقش از دست شرارت‌هاي او فرار مي‌کنند. 

از فرانکشتاين اقتباس‌هاي متعددي در تاريخ سينما انجام شده که اولين آن‌ها به سال ۱۹۱۰ باز مي‌گردد که جي داولي آن را کارگرداني کرد. معروف‌ترين اقتباس نيز سه فيلم فرانکشتاين، عروس فرانکشتاين و پسر فرانکشتاين، با بازي بوريس کارلوف و کارگرداني جيمز ويل در دهه 30 ميلادي بود که موجب محبوبيت شخصيت فرانکشتاين در دنياي ادبيات شد. اين رمان همچنين دستمايه ساخت فيلم‌هاي کميک موزيکال نمايشنامه، نمايش باله و شوهاي تلويزيوني و اخيرا يک بازي معمايي رايانه‌اي بوده که همه بيانگر محبوبيت اين هيولاي علم‌مدار براي انسان مدرن است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar