نماد آخرین خبر

معرفی کتاب/ داستانی پلیسی-جنایی در قرون وسطی با مضمون فلسفی و الهیات

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
معرفی کتاب/ داستانی پلیسی-جنایی در قرون وسطی با مضمون فلسفی و الهیات

آخرين خبر/ اگر بخوام کوتاه اين کتاب رو معرفي کنم مي شه گفت داستاني پليسي-جنايي در قرون وسطي با مضمون فلسفي و الهيات مسيحي... پر از نماد پردازي هاي هوشمندانه و بديع و با تم تاريخي!

اينکه چگونه اکو اين همه ژانر رو در يک رمان آورده و چجوري اين کتاب رو انقدر خواندني و جذاب نوشته، بر مي گرده به خود اکو و تحصيلات و مطالعات گسترده اش در حوزه فلسفه، دين، نماد شناسي و مسحيت.
و جالب اينجاست به زيبايي تمام تمام اين موضوعات رو به صورت منسجم در رمان آورده و البته يکي از پرفروش ترين رمان هاي دنيا هم هست.

کتاب رو براي دومين بار خواندم. بار اول با اسم نام گل سرخ و اين بار با نام آنک نام گل. اکو مقطع مهمي از تاريخ اروپا و مسحيت را در قالب يک داستان پليسي-جنايي روايت مي کند. داستان در سال 1327 ميلادي اتفاق مي افتد. اعضاي فرقه ايي به اسم قديس فرانسيس متهم به ارتداد شده اند. برادر ويليام باسکرويل و شاگردش ادسو براي اعلام مواضع امپراتور به صومعه اعزام مي شوند. در اين زمان امپراتور و پاپ همديگر رو تکفير کرده اند. در اون صومعه قرار است نمايندگان پاپ و امپراطور ديدار کنند. اما يکي از راهبان به طرز مشکوکي به قتل مي رسه و رئيس اون صومعه از ويليام مي خواد که تا قبل از اينکه هيئت مذاکره از راه برسن، راز اين قتل رو کشف کنه.
کتاب از زبان ادسو و در هفت بخش روايت مي کند.

کتاب ترجمه ي خوبي داره و روان خوان است.


برگرفته از صفحه اينستاگرام  naghde_ketab

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره