برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
کتاب

کودک و نوجوان/ داستانی تصویری با رویکرد زیست‌محیطی

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرين خبر/ لوراکس موجودي خيالي، سفير دوستي با طبيعت و يکي از قهرمان‌هاي دکتر زئوس است که داستانش را مي‌توانيد در مجموعه‌ي "قصه هاي يک جورکي" با ترجمه‌ي رضي_هيرمندي بخوانيد.
داستاني تصويري با رويکرد زيست‌محيطي که پُر از کلمات و موجودات عجيب و جديد است. قصه‌ي آن هم درباره‌ي وانسلر پير است که در جواني‌اش با قطع درختان و راه‌اندازي يک کارگاه باعث آلودگي زمين و آب و به هم خوردن اکوسيستم مي‌شود.
خواندن اين کتاب براي پنج تا پنجاه‌ساله‌ها لذت‌بخش است و امکان خوبي براي گفت‌وگو با کودکان فراهم مي‌کند. اگر پدر و مادر يا معلم هستيد، مي‌توانيد بعد از خواندن داستان، درباره‌ي سرزمين لوراکس با کودکان گفت‌وگو کنيد و آن‌ها را ترغيب کنيد تا نقشه‌ي اين سرزمين را بکشند؛ درخت‌ها و درياچه و کارخانه و همه‌ي چيزهايي که فکر مي‌کنند، آنجا باشد. سپس، درباره‌ي اين صحبت کنيد که آيا فرزندتان يا دانش‌آموزتان دوست دارد در چنين جايي زندگي کند؟ چرا؟
بپرسيد نظرش درباره‌ي لوراکس و وانسلر چيست؟ رفتار لوراکس درست است يا وانسلر؟ چرا؟ چرا وانسلر به حرف لوراکس گوش نمي‌کند؟ اينکه لوراکس سخنگوي درختان است، يعني چي؟ چرا لوراکس از طرف درختان صحبت مي‌کند؟
چرا مهم است که به‌خاطر ديگران حرف بزنيم؟ تا به حال پيش آمده که شما به خاطر شخص ديگري صحبت کرده باشيد؟ آيا شخص ديگري به‌ خاطر شما صحبت کرده است؟

برگرفته از اينستاگرام ofoqkidsandteens

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره