برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

با این کتاب از دغدغه هایتان رها شوید

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
با این کتاب از دغدغه هایتان رها شوید

باشگاه خبرنگاران/ کتاب «هنر ظريف رهايي از دغدغه‌ها» اثرمارک منسن با ترجمه ميلاد بشيري در انتشارات ميلکان منتشر شد. اين اثر جذاب و غافلگيرکننده است که روشي نوين را براي خوب زندگي کردن به ما مي‌آموزد. «هنر ظريف رهايي از دغدغه‌ها» به مخاطبانش نشان مي‌دهد چگونه ببازند و آن را رها کنند.
 
مارک منسن در اثرش اشاره مي‌کند «حقيقت پنهان زندگي اين است؛ چيزي به نام رهايي از دغدغه‌ها واقعاً وجود ندارد. بالاخره بايد دغدغه چيزي را داشته باشيد. بخشي از زيست‌شناسي ماست که هميشه به چيزي اهميت بدهيم و در نتيجه دغدغه‌اي داشته باشيم. پس سؤال اين است که دغدغه چه‌چيز را داشته باشيم؟»

نويسنده اثر با نثري روان و خواندني مفاهيم پيچيده را بيان مي‌کند. وي اين مفاهيم را با آوردن مثال‌هاي مختلف از زندگي افراد مختلف به مخاطب منتقل مي‌کند. وي حتي زندگي خودش را در اثرش آورده است. اين مسئله باعث مي‌شود مخاطب با کتاب احساس نزديکي کند.

«هنر ظريف رهايي از دغدغه ها» مفاهيمي، چون رنج، درد، دغدغه، مرگ و زندگي را به صورت واقعي و ملموس روايت و واکاوي مي‌کند. اين کتاب به مخاطبانش مي‌آموزد چگونه روي همه چيز به جز مهمترين‌ها خط بکشند. اين اثر را به تمام افرادي پيشنهاد مي‌کنيم که دوست دارند آگاهانه انتخاب کنند به چه چيزي فکرکنند. اين کتاب اثري بود که باعث شهرت نويسنده اش شد

جملاتي از کتاب را در اينجا نقل مي‌کنيم:
«مشکل واقعي اين است: جامعهٔ امروز ما از طريق عجايب فرهنگ مصرف‌گرا و شبکه‌هاي اجتماعي و خودنمايي و هي ببين زندگي من خيلي از زندگي تو جذاب‌تر است و… نسلي را پرورش داده که عقيده دارد داشتن تجربيات منفي‌اي مانند اضطراب، ترس، گناه و… اصلاً خوب نيست. منظورم اين است که اگر به خبرمايه (فيد) فيس‌بوکتان نگاه کنيد، مي‌بينيد همه کساني که آنجا هستند اوقات فوق‌العاده خوبي دارند. هشت نفر اين هفته ازدواج کرده‌اند، شانزده‌ساله‌اي در تلويزيون ماشين فراري براي تولدش هديه گرفت، يک بچه ديگر با ابداع برنامه‌اي براي دستمال توالت و تجديد خودکار آن در صورت تمام شدن، دو ميليارد دلار پول به جيب زده است.»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar