برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شهرام تقی‌زاده انصاری درگذشت

منبع
خبرگزاري کتاب ايران
بروزرسانی
شهرام تقی‌زاده انصاری درگذشت

خبرگزاري کتاب ايران/شهرام تقي‌زاده انصاري، نويسنده، پژوهشگر و مترجم حوزه فلسفه، فيزيک و تاريخ علم و از شاگردان باسابقه علامه محمدتقي جعفري در پي ابتلا به بيماري کرونا در سن 76‌سالگي درگذشت.
 
اين پژوهشگر فقيد در سال 1324 شمسي در نظنز متولد شد و پس از اخذ ديپلم رياضي و پايان تحصيلات دوره کارشناسي فيزيک در دانشگاه تهران براي ادامه تحصيل در رشته فيزيک و فلسفه به آلمان رفت.

او بعد از بازگشت به ايران فعاليت هاي علمي و فرهنگي خود  را در حوزه هاي فيزيک و فلسفه، تاريخ علم در اسلام، اسلام شناسي در آلمان، علم و دين و فلسفه علم ادامه داد و در اين مسير با نهادهاي مختلف علمي وفرهنگي کشور از جمله موسسه تدوين و نشر آثار علامه جعفري، موسسه پژوهشي ميراث مکتوب، پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، دائره المعارف تشيّع و بنياد ايران شناسي همکاري داشت.

او از همکاران علمي خانه کتاب، عضو سراي اهل قلم و در رسته نويسندگان، عضو صندوق اعتباري هنر بود.

ترجمه، تحقيق و پژوهش هاي مختلف درباره آثار و افکار علامه محمدتقي جعفري، جستارهايي در فلسفه غرب، انيشتين و مذهب، حافظ و گوته، فروريختن بناي علم؛ نگاهي به انديشه هاي توماس کوهن، سهم ايران در علوم قرون وسطي، مجموعه 2 جلدي نگاهي به نطنز، ترجمه « بسم الله الرحمن الرحيم» اثر آنماري شيمل و... از جمله آثار اين نويسنده و مترجم تازه درگذشته است.

انصاري همچنين نويسنده 50 مدخل در دائره المعارف ها و مولف و مترجم بيش از 100 عنوان مقاله درحوزه هاي اسلام شناسي ، ايران شناسي و تاريخ علم است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar