نماد آخرین خبر

«ساجی» با شکل و شمایل تازه منتشر می‌شود

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
«ساجی» با شکل و شمایل تازه منتشر می‌شود

باشگاه خبرنگاران/ به نقل از روابط عمومي سوره مهر، «ساجي» دربردارنده خاطرات نسرين باقرزاده است، دختري خرمشهري که همراه با همسرش بهمن باقري در خرمشهر زندگي خوبي داشته هرگز فکرش را هم نمي‌کرد که جنگ وارد خانه‌اش شود و به ناگاه با شروع جنگ معادله‌هايش به هم مي‌ريزد. باقرزاده روز‌هاي ابتدايي جنگ را در خرمشهر سپري مي‌کند، اما بعد مجبور به ترک خرمشهر مي‌شود و همراه ديگر زنان خانواده به شيراز مي‌رود، ولي مرد‌ها در خرمشهر مي‌مانند و از اين شهر حفاظت مي‌کنند.

روايت اين کتاب را بايد روايت زندگي در روز‌هاي جنگ ناميد، روايتي که در آن تصويري متفاوت از حضور زنان در جنگ و همراهي آنان پابه‌پاي مردانشان مي‌بينيم. کتاب از پيش از آغاز جنگ و سال‌هاي کودکي راوي آغاز مي‌شود، ولي با آغاز جنگ اوج مي‌گيرد و روايتي تازه و زنده از مقاومت در خرمشهر و دفاع مقدس را شاهد هستيم.

نويسنده که پيش از اين کارهايي، چون «دختر شينا» و «گلستان يازدهم» را در کارنامه داشته اين‌بار سراغ يکي از زنان خرمشهري رفته و روايت او از روز‌هاي جنگ و دفاع را براي مخاطب تدوين و تاليف کرده که در آن تصويري ديده نشده از زندگي زير خمپاره و آتش را به نمايش در آورده است.

بر اساس اين گزارش تاکنون دو ترجمه به زبان‌هاي انگليسي و عربي از اين کتاب منتشر شده تا مخاطبان اين دو زبان نيز از خاطرات دختري ايراني که در گيرودار جنگ زندگي را ادامه داده و کم نياورده باخبر شوند.
چاپ پنجم اين کتاب با طرح جلدي متفاوت از چاپ‌هاي قبلي و صفحه‌آرايي جديد در آستانه سالگرد حماسه آزادسازي خرمشهر در سوم خرداد، از سوي نشر سوره مهر روانه بازار کتاب خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره