نماد آخرین خبر

مورخ سریلانکایی برنده جایزه کتاب آکادمی بریتانیا

منبع
خبرگزاري کتاب ايران
بروزرسانی
مورخ سریلانکایی برنده جایزه کتاب آکادمی بریتانیا

خبرگزاری کتاب ایران/«سوجیت سیواسوندارام» نویسنده، مورخ و استاد دانشگاه کمبریج توانست جایزه امسال بهترین کتاب آکادمی بریتانیا را کسب کند.
 
به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، «سوجیت سیواسوندارام» نویسنده، مورخ و استاد دانشگاه کمبریج توانست جایزه امسال بهترین کتاب آکادمی بریتانیا را کسب کند. آکادمی بریتانیا در سال 1902 تاسیس شد که در طول بیش از یک قرن گذشته در زمینه علوم انسانی و اجتماعی فعالیت می‌کند. این آکادمی هر سال از بهترین کتاب‌های مستند نوشته شده به زبان انگلیسی تقدیر می‌کند.
 

سیواسوندارام مورخ اهل سریلانکا و استاد فعلی دانشگاه کمبریج با کتابی درباره بومی‌های ساکن جنوب آسیا توانست امسال جایزه کتاب آکادمی بریتانیا را کسب کند. او در کتابش با عنوان «موج‌هایی در طول جنوب: تاریخچه مدرن انقلاب و امپراطوری» از سوی انتشارات ویلیام کالینز درباره سلطه انگلیسی‌ها در مناطق جنوب آسیا و کشورهای اقیانوس آرام نوشته است.

 
جایزه کتاب آکادمی بریتانیا -که سابق بر این با عنوان جایزه نایف الروزان شناخته می‌شد- برای تقدیر از کتاب‌های مستند نوشته‌شده درباره فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای مختلف تاسیس شده است؛ و امسال برای نهمین بار جایزه 25هزار پوندی خود را اعطا می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره