برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

«آلفارومئو جولیا ۲۰۲۶» با 1000 اسب بخار می آید

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
«آلفارومئو جولیا ۲۰۲۶» با 1000 اسب بخار می آید

آخرین خودرو/ تصاویر مورد استفاده در این نوشتار رندر می باشند و بر اساس اطلاعات به دست آمده از نسل جدید آلفارومئو جولیا ساخته شده اند و مدل نهایی می تواند تفاوت های اساسی با این طرح داشته باشد.

زمانی که گروه پژو چند سال پیش با فیات کرایسلر ادغام شد، این مجموعه به مجموع بیش از ده برند خود، یک دهه فرصت داد تا محصولات جدیدی را عرضه کنند تا ارزش خود را ثابت کنند. آلفارومئو یکی از این برند ها است و این شرکت در حال حاضر در حال بازسازی طیف وسیعی از محصولات خود برای دهه آینده است.

نسل بعدی مدل های آلفارومئو با سدان جدید و نسل بعدی جولیا (Giulia) آغاز خواهد شد. هنوز دو سال تا رسیدن آن فاصله داریم، اما استلانتیس (Stellantis) اسرار زیادی را حفظ نمی کند.

جولیای جدید بر روی پلتفرم Stellantis STLA Large سوار خواهد شد که زیربنای طیف وسیعی از وسایل نقلیه از جمله دوج چارجر جدید است. آلفا برخی از ارقام خروجی را فاش کرده است در حالی که سایر جزئیات پیشرانه همچنان یک راز باقی مانده است و هنوز دقیق نمی دانیم که چگونه به نظر می رسد. تا زمان معرفی، این همه آن چیزی است که در مورد نسل بعدی آلفارومئو جولیا می دانیم.

نمای ظاهری آن چه شکلی خواهد بود؟
آلفا می تواند طراحی سنتی سه جعبه را برای چیزی کاربردی تر کنار بگذارد. مقامات این شرکت اشاره کرده اند که این خودرو می تواند فست بک شیک تری شبیه به پژو ۴۰۸ جدید باشد. اما همچنان انتظار داریم که این خودرو چیزی نزدیک تر به یک سدان فست بک سنتی باشد.

جولیا جدید پلتفرم خود را با نسل بعدی دوج چارجر به اشتراک می گذارد، اما معماری انعطاف پذیر زیر آن به آلفا اجازه می دهد چیزی منحصر به فرد بسازد. این می تواند طول، فاصله بین دو محور، عرض و ارتفاع را علاوه بر ورق فلزی تغییر دهد و می تواند طیف وسیعی از پیشرانه های احتراقی و الکتریکی را در خود جای دهد.

مدیر عامل آلفارومئو، ژان فیلیپ ایمپاراتو، در ماه مارس در مورد استایل جدید صحبت کرد و گفت: “چیزی که ما طراحی کردیم یک بمب است، ما نمی توانیم استایل این خودرو را بدون اینکه کاملا عاشق آن باشیم، نهایی کنیم.”

در بالا آنچه را که تصور می شود آلفارومئو جولیا جدید می تواند باشد ، ارائه شده است. این خودرو باید جلوپنجره مثلثی “Trefoil” نمادین شرکت را حفظ کند، اما با جزئیات تهاجمی تر مانند جلوپنجره پایین تر و چراغ های جلوی باریک تر. قسمت پشتی با چراغ های عقب مثلثی شکل در هر گوشه و یک نوار نوری که در تمام عرض خودرو کشیده شده، فاصله زیادی با مدل فعلی خواهد داشت و خودرو طراحی پنج درب را به خود می گیرد.

اما اینها فقط رندر هستند. تا زمانی که جولیا جدید به طور رسمی معرفی نشود، نمی دانیم چه شکلی است.

زیر کاپوت چیست؟
تعدادی از گزارش های اولیه حاکی از آن بود که آلفارومئو جولیا جدید فقط الکتریکی خواهد بود. اما همانطور که بسیاری از شرکت ها از استراتژی خودروهای الکتریکی خود عقب نشینی می کنند (بیشتر به دلیل شارژر) ، آلفا نسل بعدی جولیا را با پیشرانه های بنزینی و باتری-الکتریکی عرضه خواهد کرد.

نسخه برقی به طور خاص طیفی از  آپشن ها و سطوح تریم عملکردی را مشاهده خواهد کرد. نسخه پایه ۳۴۵ اسب بخار قدرت تولید می کند، در حالی که ولوچه (Veloce) میان رده ۷۹۰ اسب بخار تولید می کند. اوج خط تولید کوادریفولیو (Quadrifoglio) 1000 اسب بخاری است که یک جهش بزرگ از خودروی فعلی ۵۰۵ اسب بخار با موتور V6 توربو دوقلو است.

نمی دانیم که چه موتوری قدرت نسخه احتراقی را تامین می کند، اما یکی از گزینه ها می تواند توربو شارژ دوقلو ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر خطی Hurricane این برند باشد. در دوج چارجر جدید ۴۲۰ یا ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می کند که به راحتی می تواند در خط تولید جولیا قرار بگیرد. اگرچه، گزینه هیبریداسیون ممکن است از روی میز بر داشته شود.

چقدر سریع خواهد بود؟
سریع ترین دوج چارجر دیتونا، نسخه باتری-برقی ، ۶۷۰ اسب بخار قدرت دارد و می تواند در ۳.۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. جولیا کوادریفولیو فعلی در ۳.۸ ثانیه به آن می رسد اما نسخه جدید باید حتی سریع تر باشد.

جولیای جدید می تواند شتاب چهار ثانیه را در فرم پایه و نزدیک به شتاب سه ثانیه ای در مدل ولوچه (Veloce) داشته باشد.کوادریفولیو (Quadrifoglio) می تواند مانند یک ابرخودرو سریع باشد و در کمتر از سه ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

چه زمانی به خیابان ها می آید؟
آلفارومئو هنوز کارت های “Save the Date” را ارسال نکرده است، اما جولیا جدید احتمالا سال آینده نمایان خواهد شد. اگرچه تا سال ۲۰۲۶ به فروش نمی رسد، بنابراین ما هنوز دو سال تا عرضه یک مدل جدید آلفا در جاده ها فاصله داریم.

چقدر هزینه دارد؟
هنوز خیلی زود است که بدانیم نسل بعدی جولیا چقدر قیمت خواهد داشت. جولیا ۲۰۲۴ از ۴۴۹۳۵ دلار شروع می شود و کوادریفولیو ۸۳۰۰۰ دلار قیمت دارد. جایگزینی آن ، اگر بیشتر نباشد، باید به همان اندازه (به خصوص در نسخه باتری–برقی) هزینه داشته باشد. قیمت اولیه حدود ۵۰۰۰۰ دلار ما را شگفت زده نمی کند و انتظار می رود کوادریفولیو هر چه بیشتر به مرز ۱۰۰۰۰۰ دلار نزدیک شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir