نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

رقیب نیسان آبی از راه رسید

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ فورس F38 جدیدترین محصول کار و تجاری بهمن دیزل است که اخیرا طی مراسمی در هتل المپیک تهران رونمایی شد و به زودی به بازار می آید.

به تازگی گروه بهمن میزبان مراسمی برای معرفی محصولات بهمن دیزل بود. این مراسم مختص به دو محصول مهم و استراتژیک این شرکت بود. مراسم دیروز شامل دو بخش آئین ورود به بازار کشنده بایک X9 و رونمایی از کوچک ترین کامیونت سبک بازار با نام فورس F38 بود. بایک X9 قدرتمند ترین و فول آپشن ترین کشنده مونتاژی بازار ایران به حساب می آید و فورس F38 یک کامیونت بنزینی است که در سبک ترین رده بازار قرار می گیرد و قیمتی اقتصادی دارد. این کامیونت را با توجه به ظرفیت بار می توان جایگزینی برای نیسان آبی قلمداد کرد چراکه از نظر باری تقریبا در همان رده قرار دارد اما طبیعتا کیفیت و امکانات بسیار بهتری را ارائه می دهد. در ادامه مشخصات F38 را بررسی می کنیم.

مشخصات فنی فورس F38
با وجود اینکه عادت داریم در کامیونت ها پیشرانه های دیزل را ببینیم اما اینجا خبری از موتور دیزلی نیست. فورس F38 مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتر بنزینی تنفس طبیعی است که تکنولوژی ساخت میتسوبیشی را دارد. این موتور می تواند خروجی نهایت قدرت ۱۳۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر را ثبت کند. قدرت از طریق جعبه دنده دستی ۵ سرعته ساخت DAE به چرخ ها می رسد و در مجموع مشخصات معمولی اما راضی کننده ای را در این کامیونت می بینیم.

فورس F38 در رده سبک ترین کامیونت های بازار قرار می گیرد. وزن مجموع ناخالص این کامیونت ۳.۸ تن است و این یعنی در حالت استاندارد بارگیری می توان ۱.۵ تا ۲ تن بار را روی این کامیونت داشت. البته این را در نظر بگیرید که در بازار کار و تجاری ما آن هم در این رده، معمولا بیشتر از ظرفیت استاندارد از این خودروها استفاده می شود. با این اعداد و ارقام می توان نتیجه گرفت که از نظر ظرفیت بار این کامیونت همرده وانت زامیاد یا همان نیسان آبی قرار می گیرد. البته هم مشخصات فنی قابل قبول تری دارد و هم امکانات بیشتری را ارائه می دهد.

کابین و امکانات فورس F38
در داخل کابین فورس F38 یک طراحی ساده و اقتصادی را شاهد هستیم که البته المان هایی مدرن را دارد. صفحه نمایش نسبتا بزرگ اندروید در وسط سیستم مالتی مدیا را در دسترس قرار می دهد و فرمان از نوع دی کات است. در این کامیونت سبک و اقتصادی امکانات کامل و خوبی نظیر هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، کروز کنترل، کنترلر های مالتی مدیا روی فرمان، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، ریموت کنترل، شیشه های جانبی برقی بهمراه گرمکن، سیستم تهویه الکتریکی دستی و… دیده می شود. با این امکانات می توان نتیجه گرفت که نیسان آبی معروف جاده ها به هیچ وجه با این کامیونت سبک قابل قیاس نیست و این کامیونت بسیار پر آپشن تر است و استاندارد های ۸۵ گانه را به راحتی پشت سر گذاشته است.

قیمت فوق رقابتی برای محصول جدید بهمن دیزل
نکته جالب در مورد کامیونت فورس F38 این است که بهمن دیزل قیمتی پایین تر از قیمت اعلامی سازمان حمایت برای این خودرو در نظر گرفته است. قیمت کامیونت سبک بهمن دیزل ۸۷۰ میلیون تومان اعلام شده است و این قیمت به میزان قابل توجهی پایین تر قیمت تایید شده توسط سازمان حمایت است. این نوع قیمت گذاری نشان می دهد بهمن دیزل کاملا متوجه موقعیت استراتژیک این محصول در بازار کار و تجاری شده است و برنامه دارد تا مشتریان متعدد وانت زامیاد را جذب کند. نکته مهم دیگر درباره F38 این است که بهمن دیزل محدودیت پیمایش را برای این محصول در گارانتی در نظر نمی گیرد. یعنی اگر محصول ۳ سال گارانتی داشته باشد، این گارانتی بدون در نظر گرفتن پیمایش تا زمان اتمام تعهد گارانتی برقرار خواهد بود. این را هم در نظر داشته باشید که خدمات پس از فروش بهمن دیزل در حوزه کار و تجاری سال ها است که سرآمد بوده و رضایتمندی بالایی را ثبت کرده است.

قرار است اولین فروش فورس F38 با تعداد ۲۰۰ دستگاه در تیرماه انجام شود و تحویل اولین سری در مرداد و شهریور خواهد بود. به نظر می رسد با این قیمت رقابتی و بدون رقیب بدون F38 در این رده، تیراژ عرضه این کامیونت به مرور بیشتر شود و عرضه بالایی از این خودرو را توسط بهمن دیزل در ماه های پیش رو داشته باشیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir