logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

مینی کوپر ۵ درب با ظاهری جذاب معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
مینی کوپر ۵ درب با ظاهری جذاب معرفی شد

آخرین خودرو/ مینی کوپر جدید سال گذشته در معرض دید عموم قرار گرفت. این هاچبک جذاب انگلستانی ابتدا در نسخه تمام الکتریکی و اخیراً در نسخه بنزینی رونمایی شد. حالا به فاصله کوتاهی نوبت به معرفی نسخه ۵ درب از این نسل رسیده تا خانواده کوپر تکمیل شود.

طبق انتظار این نسخه از مینی کوپر ابعاد بزرگ تری داشته و کاربردی تر از نسخه های سه درب است. این نسخه با دو موتور راهی بازار می شود، مدل پایه کوپر C نیروی خود را از یک موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر دریافت می کند. این موتور توربوشارژ توانایی تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. اما کوپر S به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز شده؛ این موتور توربوشارژ هم می تواند ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

از لحاظ مشخصات پیشرانه، نسخه ۵ درب کوپر تفاوتی با نسخه سه درب ندارد. اما به دلیل اختلاف وزن، طبیعتاً نسخه ۵ درب اندکی کندتر بوده و بسته به تیپ صفر تا صد را در زمان ۸ و ۶.۸ ثانیه طی می کند.

از نظر ابعاد فاصله محوری مینی کوپر ۵ درب نسبت به نسخه سه درب ۲.۸ اینچ و طول بدنه آن ۷ اینچ افزایش یافته است. این نسخه در صورت خواباندن صندلی های ردیف عقب، ۹۲۳ لیتر فضا را برای حمل لوازم مختلف ارائه می کند. این رقم برای نسخه سه درب برابر با ۷۹۸ لیتر است.

در بخش طراحی این دو نسخه تفاوت خاصی با هم ندارند. در داخل کابین همان نمایشگر گرد ۹.۴ اینچی اطلاعات مختلف را در اختیار راننده قرار می دهد. این نمایشگر قابل شخصی سازی بوده و راننده می تواند از پس زمینه های متفاوت برای آن استفاده کند. مینی کوپر از ۴ دوربین و ۱۲ سنسور اولتراسونیک سود می برد و به راننده کمک می کند در محیط های تنگ و باریک تسلط بیشتری به اطراف خود داشته باشد. در رابطه با قیمت و زمان عرضه فعلاً حرفی به میان نیامده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره