نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

«اطلس آپشنال» به نمایشگاه قطعات آمد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
«اطلس آپشنال» به نمایشگاه قطعات آمد

آخرین خودرو/ اطلس آپشنال یکی از خودروهایی است که در نمایشگاه قطعات خودرو به نمایش گذاشته شده و توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

نمایشگاه قطعات بین المللی قطعات و مجموعه های خودرو از ۲۹ خرداد آغاز شده و تا یکم تیر ماه ادامه پیدا می کند. اولین روز برگزاری این نمایشگاه با حضور وزیر صمت آغاز شد و وزیر صمت از از شرکت ها و غرفه های این نمایشگاه بازدید کرد. یکی از شرکت هایی که با دست پر به این نمایشگاه آمده گروه سایپا است که در غرفه خود از اطلس آپشنال رونمایی کرده است.

سایپا اطلس یکی از جدیدترین محصولات گروه سایپا است که به تازگی شاهد حضور آن در جاده های کشور هستیم و از زمان طراحی تا زمان عرضه آن حواشی بسیاری به دنبال آن بوده است. این خودرو در واقع از همان پلتفرم X200 بهره می برد که پیش تر در تیبا ۲ و کوییک از آن استفاده شد.

مشخصات فنی یکسان با نسخه استاندارد
همانطور که می دانید شرکت سایپا اطلس را به لحاظ مشخصات فنی و امکانات در تیپ های مختلفی شامل ؛ اطلس S، اطلس L، اطلس G و اطلس E، عرضه می کند. اما در نمایشگاه قطعات امسال شرکت سایپا از اطلس آپشنال رونمایی کرده که به نوعی می توان آن را نسخه تکامل یافته اطلس G و یا E دانست.

قوای محرکه اطلس از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی تامین می شود که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل کند. این پیشرانه در حقیقت، M15GSI نام دارد که در واقع همان پیشرانه M15 گروه سایپا است با این تفاوت که تغییرات فنی باعث شده است تا شاهد بهبود راندمان گشتاور باشیم.

امکاناتی نظیر؛ صفحه نمایش ۷ اینچی سیستم مالتی مدیا، دوربین دنده عقب، دکمه های کنترلی فرمان، آینه تاشو برقی، آنتن سقفی، تریم دو رنگ، سانروف، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، چراغ بدرقه، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، نشانگر تعویض دنده، سنسور TPMS، فرمان دی کات، سنسور پارک عقب و… از جمله امکاناتی است که در نسخه های فول آپشن اطلس دیده می شود.

امکانات بیشتر در اطلس آپشنال
اما نسخه ای که در نمایشگاه قطعات تهران به نمایش در آمده برخی امکانات و آپشن های بیشتری نسبت به دیگر نسخه های اطلس دارد که اضافه شدن این آپشن ها می تواند ارزش خرید این خودرو را بالاتر ببرد. قبل از هرچیزی باید بگوییم که تغییرات این نسخه تنها به آپشن و امکانات محدود می شود و در بخش فنی شاهد تغییرات محسوسی نیستیم.

در بخش طراحی بیرونی و تریم بدنه این خودرو؛ شیشه جانبی دودی، شیشه جلو سولار یا آنتی UV، ست طرح استیل دستگیره های درب های جانبی به این خودرو اضافه شده و رنگ جلو پینجره این خودرو تغییر کرده است. در بخش دیزاین و طراحی داخل کابین می توان گفت شاهد تغییراتی مانند؛ چرم کوبی فرمان و داشبورد، تودوزی صندلی های چرمی، اضافه شدن کفی زیر پایی سه بعدی، جیر شدن سقف و ستون ها، چرم کوبی رودری ها و اضافه شدن محفظه کنسول وسط هستیم اما جدا از این موارد برخی تجهیزات و سیستم های جانبی نیز بر روی این خودرو نصب شده که از جمله آنها می توان به؛ درب صندوق عقب برقی، دوربین ثبت وقایع، سیستم ضد سرقت آنلاین ماهواره ای (ردیاب) و گرم کن صندلی ها اشاره کرد.

نکته آخری که باید به آن توجه داشت این است که تجهیز این خودرو توسط شرکت سایپا یدک انجام شده و هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که آیا این نسخه از اطلس عرضه خواهد شد یا خیر.

ویدیوی معرفی سایپا اطلس

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره