نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

فولکس واگن تارو XR رونمایی شد؛ نسخه ای متفاوت از تایگون برای بازار چین

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
فولکس واگن تارو XR رونمایی شد؛ نسخه ای متفاوت از تایگون برای بازار چین

آخرین خودرو/ شرکت فولکس واگن تصاویر رسمی از شاسی بلند جدید تارو XR را منتشر کرد. این خودرو در حقیقت بر اساس مدل تایگون توسعه پیدا کرده و در مقایسه با آن اندکی طول بدنه بیشتری دارد. شاسی بلند جدید فولکس واگن بر اساس پلتفرم MQB A0 توسعه پیدا کرده است. علاوه بر تایگون، مدل‌های دیگری مثل اشکودا کوشاک، اشکودا اسلاویا و همچنین فولکس واگن ویرتوس بر مبنای همین پلتفرم تولید می‌شوند.

ابعاد و طراحی
تارو XR بدنه‌ای به طول ۴۳۵۵ میلیمتر دارد. اگرچه فاصله محوری این شاسی بلند با فاصله محوری تایگون در عدد ۲۶۵۱ میلیمتر برابر است، اما طول بدنه آن به اندازه ۱۳۴ میلیمتر رشد کرده؛ این افزایش طول بدنه پس از محور عقب به وضوح دیده می‌شود. با توجه به این موضوع باید گفت که درب عقب تایگون در مقایسه با تارو XR عمودی‌ تر بوده و زاویه خروج آن بهتر است.

از لحاظ طراحی باید گفت که درها و اکثر پنل‌ های بدنه فولکس واگن تارو XR با تایگون مشترک هستند. اما در نمای روبرو چراغ‌ها، جلو پنجره و همچنین سپر باز طراحی شده تا این دو مدل اندکی متفاوت از هم باشند. در نمای عقب چراغ‌ها از نوع سرتاسری و به هم پیوسته هستند و استفاده از قاب مشکی برای آنها تارو XR را مدلی بالا رده‌ تر نشان می‌دهد. سپر به کار رفته در این شاسی بلند جدید در مقایسه با سپر تایگون بزرگتر بوده و قطعات تزیینی آلومینیومی روی آن وجود دارد.

در حال حاضر تصاویری از کابین تارو XR منتشر نشده، اما به احتمال قوی در این بخش نیز شاهد اشتراکات زیاد با تایگون خواهیم بود. احتمال می‌رود به دلیل افزایش طول بدنه، تارو XR علاوه بر نسخه ۵ نفره در نسخه ۶ یا ۷ نفره نیز به فروش برسد.

مشخصات فنی فولکس واگن تارو XR
نیروبخش فولکس واگن تارو XR یک موتور ۱.۵ لیتری است که در تریم‌ های مختلف خروجی متفاوتی دارد. در رابطه با میزان خروجی این موتور فعلاً اطلاعاتی منتشر نشده است. با تصمیم فولکس واگن، تارو XR ظاهراً فقط در چین عرضه خواهد شد. مشخص نیست که آیا پس از چین سایر کشورها نیز میزبان این شاسی بلند جدید خواهند بود یا خیر.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره