نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

ادعای بزرگ ب ام و؛ نسخه برقی M3 همه چیز را شکست خواهد داد!

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
ادعای بزرگ ب ام و؛ نسخه برقی M3 همه چیز را شکست خواهد داد!

آخرین خودرو/ کمپانی ب ام و خود را برای عرضه نسل جدید خودروهای برقی آماده می‌کند. این خودروساز بزرگ آلمانی با طراحی پلتفرم نئو کلاس قصد دارد محصولات خود، از جمله مدل‌های اسپرت مزین به نشان M را با پیشرانه‌ های تمام الکتریکی به فروش برساند. برخی طرفداران این مدل‌ها معتقدند برقی‌ سازی عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما آقای فرانک ون میل اخیرا طی مصاحبه‌ای خیال این افراد را راحت کرده و گفته نسخه برقی M3 «هر چیزی» را شکست خواهد داد.

آنطور که مدیر بخش M ب ام و در مصاحبه خود با نشریه موتورترند آمریکا اعلام کرده، نسخه تمام الکتریکی M3 به یک پیشرانه چهار موتوره مجهز خواهد شد. این موتورها توسط یک «منطق مرکزی» کنترل و مدیریت می‌شوند، به همین خاطر عملکرد خودرو آنقدر عالی خواهد بود که خواهد توانست هر چیزی را شکست دهد.

اظهارات مدیر بخش M با صحبت‌های مدیر بخش تحقیق و توسعه کمپانی ب ام و، یعنی آقای فرانک وبر، همخوانی دارد. پیشتر آقای وبر تایید کرده که پیشرانه M3 برقی چیزی در حدود یک مگاوات قدرت تولید خواهد کرد. این رقم معادل ۱۳۴۱ اسب بخار می‌شود! برای درک بهتر از این میزان خروجی باید گفت بوگاتی شیرون قدرتی در حدود ۱۵۰۰ اسب بخار دارد!

بر اساس اطلاعات قبلی می‌دانیم که موتورها و باتری M3 اختصاصی هستند. همچنین مشخص شده که باتری دارای ترکیب و سیستم خنک کاری اختصاصی بوده و از فناوری ۸۰۰ ولتی پشتیبانی می‌کند.

ب ام و M3 برقی در یک نسخه دیفرانسیل عقب هم تولید خواهد شد. این نسخه از لحاظ تجربه رانندگی در سطحی متفاوت قرار خواهد داشت. از آنجایی که در این نسخه تعداد موتورها نصف می‌شود، به احتمال قوی میزان خروجی پیشرانه نیز در همین حد پایین خواهد آمد. به عبارت دیگر، این نسخه از M3 برقی، قدرتی در حدود ۶۷۰ اسب بخار خواهد داشت که البته باز هم رقم بالایی به حساب می‌آید. پیش بینی می‌شود نسخه استیشن یا همان تورینگ M3 برقی نیز توسعه پیدا کند.

شاید بدانید سری ۳ مبتنی بر پلتفرم نئو کلاس در سال ۲۰۲۶ از راه خواهد رسید. نسخه مزین به نشان M هم برای عرضه در سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است. اگر قرار بر عرضه نسخه استیشن باشد، به احتمال قوی در اواخر این دهه شاهد ورود آن به بازار خواهیم بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره