نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

هیوندای اینستر معرفی شد؛ کوچک ترین کراس اوور برقی کمپانی

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
هیوندای اینستر معرفی شد؛ کوچک ترین کراس اوور برقی کمپانی

آخرین خودرو/ هیوندای اولین تصاویر رسمی از مدل جدید اینستر را منتشر کرد. این خودروی کوچک و ریزجثه به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز بوده و یک مدل پایین رده برای بازارهای جهانی است. از لحاظ طراحی اینستر شباهت زیادی به کسپر دارد، اما در مقایسه با آن اندکی طویل‌تر است.

ابعاد هیوندای اینستر
محصول جدید هیوندای، نماینده این شرکت در بازار خودروهای برقی شهری خواهد بود. از لحاظ ابعاد، اینستر ۲۳۰ میلی‌متر طول بیشتری نسبت به کسپر دارد. از این رقم ۱۸۰ میلیمتر مربوط به فاصله محوری است. شاید بدانید کسپر که با پیشرانه بنزینی در سرزمین مادری و سایر بازارها به فروش می‌رسد، طولی برابر با ۳.۵ متر دارد. به لطف افزایش طول بدنه و فاصله محوری، انتظار می‌رود فضای داخلی اینستر به میزان قابل توجهی جادارتر از کسپر باشد.

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم هیوندای اینستر طول عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۳.۸، ۱.۶ و ۱.۶ متر ارتفاع دارد. با چنین ابعادی می‌توان جثه اینستر را با جثه خودرویی مثل پژو ۲۰۶ مقایسه کرد. البته از آنجایی که اینستر یک مدل کراس اوور است، طبیعتاً ارتفاع بیشتری دارد.

کراس اوور جدید هیوندای می‌تواند ۵ سرنشین را با خود حمل کند. به گفته کمپانی کره‌ای تمامی صندلی‌های این خودرو قابل تا شدن هستند و می‌توان با خوابانیدن صندلی‌های عقب فضای بیشتری را برای حمل اجسام بزرگ فراهم کرد.

مشخصات فنی هیوندای اینستر
هیوندای اینستر با ۲ باتری و موتور مختلف به فروش خواهد رسید. در مدل پایه موتور برقی نصب شده روی محور جلو ۹۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این مدل صفر تا صدی برابر با ۱۱.۷ ثانیه دارد و قادر است در مسیر مستقیم حداکثر سرعت خود را به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت برساند. در این مدل وظیفه تامین انرژی را باتری ۴۲ کیلووات ساعتی بر عهده دارد. هیوندای می‌گوید برد حرکتی این مدل ۳۰۰ کیلومتر است.

اما نسخه فول و یا به عبارت دیگر پرچمدار هیوندای اینستر به موتوری با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و باتری ۴۹ کیلووات ساعتی مجهز شده است. این نسخه شتابی برابر با ۱۰.۶ ثانیه دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

در دو مدل پایه و فول از هیوندای اینستر باتری به کار رفته از نوع نیکل کبالت منگنز است. ضمن اینکه هر دو مدل از سرعت شارژ ۱۲۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کنند. ناگفته نماند اینستر به قابلیت شارژ معکوس مجهز بوده و می‌توان از انرژی موجود در باتری آن برای تأمین برق سایر لوازم الکترونیکی استفاده کرد.

امکانات و تکنولوژی‌ها
هیوندای تاکید دارد اینستر به خاطر کابین مدرن و تکنولوژی‌های پیشرفته، برتر از رقبای مستقیم خود است. در هر دو نسخه پایه و فول از دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی استفاده شده؛ این ویژگی اینستر را در کلاس خود متمایز می‌کند. علاوه بر این، کراس اوور کوچک کره‌ای‌ها به کلید دیجیتال مجهز بوده و مالکان می‌توانند درها را با استفاده از تلفن همراه هوشمند خود باز و یا قفل کنند. پد مخصوص شارژ بیسیم، دستیار نور بالا، پشتیبانی با سیم از اپل کارپلی و اندروید اتو، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه خودکار و سانروف از دیگر امکاناتی هستند که به صورت استاندارد یا آپشنال ارائه می‌شوند.

هیوندای اینستر از سامانه‌های کمک راننده پیشرفته‌ای سود می‌برد که از جمله آنها باید به مواردی مثل دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیق پذیر، هشدار خروج از خط و سیستم پایش نقاط کور اشاره کرد.

در رابطه با قیمت و زمان عرضه هیوندای اینستر فعلاً حرفی به میان نیامده است. این خودرو علاوه بر اروپا و سرزمین مادری، در خاورمیانه و آسیا-اقیانوسیه نیز به فروش خواهد رسید. پس از ورود به بازار اینستر باید به مصاف رقیبی مثل داچیا اسپرینگ برود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره