نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

کانسپت جدید جنسیس معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
کانسپت جدید جنسیس معرفی شد

آخرین خودرو/ جنسیس در سال‌های اخیر با رونمایی از کانسپت‌ های بسیار جذاب توجه نشریات خودرویی را به خود جلب کرده است. این برند لوکس کره‌ای اخیراً باز هم با پرده‌برداری از یک کانسپت زیبا موفق شده نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. نکته عجیب اینکه این کانسپت اسمی بسیار طولانی دارد و «اکس گرن ریسر ویژن گرن توریسمو» نامگذاری شده است. همانطور که می‌توان حدس زد، این خودرو فقط در بازی گرن توریسمو قابل استفاده خواهد بود!

کانسپت جنسیس اکس گرن ریسر ویژن گرن توریسمو (X Gran Racer Vision Gran Turismo) در نمایشگاه خودروی بوسان که این روزها در حال برگزاری است، پرده برداری شده؛ این مفهومی جدید در واقع نسخه‌ای اسپرت‌تر از کانسپت اکس گرن برلینتا به شمار می‌رود. همانگونه که در تصاویر ضمیمه شده می‌توانید مشاهده نمایید، مفهومی جدید در مقایسه با کانسپت سال قبل چهره‌ به مراتب خشن‌تری دارد و در بدنه آن از انواع قطعات آیرودینامیک استفاده شده است. بدون شک شاخص‌ترین قطعه موجود روی بدنه باله بسیار بزرگ انتهای اتاق است که جنسی از فیبر کربن دارد. شکاف‌های ایجاد شده روی گلگیرها، بالچه عقب و برف پاک کن مرکزی شیشه جلو از دیگر وجوه تمایز کانسپت جدید با کانسپت سال پیش هستند.

مشخصات فنی کانسپت جنسیس اکس گرن ریسر ویژن گرن توریسمو
مفهومی جنسیس اکس گرن ریسر ویژن گرن توریسمو در بخش فنی نیز تقویت شده است. نیروی این خودروی مسابقه‌ای توسط یک پیشرانه هیبریدی تامین می‌شود. این پیشرانه شامل یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی است. موتور بنزینی که هسته اصلی پیشرانه را تشکیل می‌دهد، در قسمت میانی اتاق نصب شده: این به سوپر شارژر الکتریکی مجهز است و توانایی تولید ۸۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد.  به گفته جنسیس این موتور می‌تواند تا ۱۰ هزار دور در دقیقه دور بگیرد. موتور الکتریکی نصب شده روی محور جلو نیز قدرتمند بوده و ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که مجموع خروجی پیشرانه کانسپت جدید جنسیس به ۱۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

اعداد ارقام کانسپت جنسیس اکس گرن ریسر ویژن گرن توریسمو هرچند فوق العاده هستند، اما در دنیای واقعی اهمیتی ندارند، زیرا در ابتدا نیز اشاره کردیم که این خودرو فقط در بازی گرن توریسمو قابل راندن است؛ نسخه‌ای هم که در نمایشگاه خودروی بوسان رونمایی شده، در حقیقت ماکتی با اندازه واقعی است.

به دلیل استفاده از رنگ نارنجی برای بدنه، تازه‌ترین مفهومی کره‌ای‌ها جذابیت فوق العاده بالایی دارد. انتخاب این رنگ کاملاً هوشمندانه بوده و جنسیس سعی کرده با این رنگ به نوعی به سری ماگما ادای احترام کند. شاید بدانید ماگما برند زیرمجموعه تازه تاسیس جنسیس است و مدل‌های اسپرت و اصطلاحا پرفورمنس با نشان آن راهی بازار خواهند شد.

انتظار می‌رود کانسپت جنسیس اکس گرن ریسر ویژن گرن توریسمو در آپدیت‌های بعدی به بازی پرطرفدار گرن توریسمو اضافه شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره