نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

«آئودی» محصولات خود را به هوش مصنوعی تجهیز می کند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
«آئودی» محصولات خود را به هوش مصنوعی تجهیز می کند

آخرین خودرو/ شرکت آئودی اعلام کرد محصولات خود را به هوش مصنوعی چت جی پی تی مجهز می‌کند. این کمپانی آلمانی با انتشار اطلاعیه‌ای گفته علاوه بر مدل‌های کنونی و آتی، چت جی پی تی به شماری از مدل‌های تولیدی پس از سال ۲۰۲۱ نیز اضافه خواهد شد.

به گزارش آخرین خودرو، چت جی پی تی در واقع بخشی از امکانات نسل سوم سیستم اطلاع رسانی سرگرمی آئودی، موسوم به MIB 3، به حساب می‌آید. اضافه شدن این تکنولوژی به رانندگان اجازه می‌دهد با خودروهای خود مکالمه‌های طبیعی‌تر و روزمره‌تری داشته باشند.

با توجه به مدل زبانی و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای که چت جی پی تی دارد، انتظار می‌رود دستورات راننده بهتر توسط خودروها درک شود. بدیهی است که در این حالت اجرای دستورات نیز دقیق‌تر از قبل خواهد بود.

مارکوس کیث، معاون ارشد دپارتمان طراحی داخلی، سیستم اطلاع رسانی سرگرمی و قابلیت‌های ارتباطی آئودی معتقد است یکپارچه شدن خودروها با چت جی پی تی، ضمن ارتقای عملکرد فرمان‌های صوتی، به مالکان امکان بهره‌مندی بیشتر از مزایای هوش مصنوعی را داده و دسترسی امنی به این تکنولوژی را فراهم می‌کند. از دید آقای کیث، این کار آئودی را یک گام دیگر در ارائه بهترین تجربه کابین برای سرنشینان پیش می‌برد.

بد نیست اشاره کنیم که پیشتر کمپانی مادر آئودی یعنی فولکس واگن، چت جی پی تی را به خودروهای خود اضافه کرده است. بنابراین، تجهیز محصولات آئودی به این هوش مصنوعی پر سر و صدا چندان جای تعجبی ندارد. ضمن اینکه می‌توان متوجه شد در آینده محصولات دیگر برندهای فولکس واگن نیز به این تکنولوژی مجهز خواهند شد.

این را هم اضافه کنیم که نحوه عملکرد هوش مصنوعی بین محصولات فولکس واگن و آئودی تا حدودی متفاوت است. در محصولات فولکس واگن سیستم پشتیبانی از فرمان‌های صوتی به صورت مستقل و مطابق با دستورات پیش فرض عمل می‌کند. اما در آئودی چنانچه سیستم تشخیص فرمان‌های صوتی نتواند منظور راننده را بفهمد، چت جی پی تی به کمک آن می‌آید.

آنطور که اعلام شده، چت جی پی تی از ماه جولای برای تقریباً ۲ میلیون دستگاه از خودروهای تولیدی برند آئودی عرضه خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir