نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

موتورسیکلت جذاب CFMoto 500SR Voom معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
موتورسیکلت جذاب CFMoto 500SR Voom معرفی شد

آخرین خودرو/ کمپانی چینی CFMoto خود را برای عرضه یک موتورسیکلت جدید به بازار آماده می‌کند. این موتورسیکلت ۵۰۰SR Voom نام دارد و از مشخصات بسیار خوبی روی کاغذ برخوردار است. در صورت عرضه با یک قیمت مناسب، این موتور سیکلت می‌تواند نظر مثبت بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب کند.

مشخصات فنی CFMoto 500SR Voom
نیروی لازم برای جابجایی ۵۰۰SR Voom توسط یک موتور چهار سیلندر تامین می‌شود. این موتور حجمی برابر با ۵۰۰ سی سی دارد و می‌تواند ۷۸ اسب بخار قدرت تولید کند. در رابطه با گشتاور تولیدی اطلاعاتی در دست نیست، ولی با توجه به وزن ۱۹۵ کیلوگرمی باید انتظار چابکی بالایی را از این موتورسیکلت چینی داشت. در رابطه با شتاب حرفی به میان نیامده، اما می‌دانیم که این موتورسیکلت در مسیر مستقیم توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

وظیفه متوقف کردن CFMoto 500SR Voom به یک سیستم ترمز قوی محول شده است. این سیستم در محور جلو شامل دیسک‌های دوگانه و در محور عقب شامل دیسک تک گانه می‌شود. نکته جالب اینکه سیستم ترمز ساخت خود شرکت CFMoto است. آنطور که اعلام شده اجزای سیستم تعلیق از برند KYB هستند.

فاصله محوری ۵۰۰SR Voom به ۵۴.۹ اینچ می‌رسد. اکثر موتورسیکلت‌های سوپر اسپرت ۶۰۰ سی سی دارای فاصله محوری مشابهی هستند. محصول جذاب CFMoto روی رینگ‌های ۱۷ اینچی و تایرهای ۱۲۰/۷۰ در جلو و تایرهای ۱۶۰/۶۰ در عقب سوار شده است. با توجه به این ویژگی پیش بینی می‌شود هندلینگ و چابکی ۵۰۰SR Voom در جاده‌های پرپیچ و خم بسیار بالا باشد.

در بخش طراحی CFMoto 500SR Voom جذابیت زیادی داشته و نمی‌توان هیچ ایرادی به آن گرفت. این موتورسیکلت اسپرت با رعایت مباحث آیرودینامیک خلق شده و استیل زیبایی دارد. بدون شک جذاب‌ترین ویژگی ظاهری این موتورسیکلت را باید ورودی‌های هوای یکپارچه با چراغ‌های LED گرد دانست. این چراغ‌ها مخصوص روشنایی در روز هستند و چراغ اصلی تامین کننده روشنایی در شب، کمی پایین‌تر درون قابی مستطیل شکل نصب شده است. دو خروجی اگزوز نصب شده در طرفین صندلی راکب دیگر ویژگی هیجان انگیز ۵۰۰SR Voom محسوب می‌شود.

هنوز مشخص نیست که محصول جدید CFMoto در بازارهای بین‌المللی نیز به فروش خواهد رسید یا خیر. در صورت عرضه، این موتورسیکلت اسپرت باید به مصاف کاوازاکی نینجا ZX-4RR برود. در مقایسه با این موتورسیکلت ژاپنی، نماینده CFMoto نزدیک به ۵.۵ کیلوگرم وزن بیشتری دارد، اما در مقابل قدرت آن چهار اسب بخار بیشتر است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که حجم موتور نماینده کاوازاکی کوچکتر بوده و ۲۵ درصد حجم کمتری دارد. این موتورسیکلت ژاپنی با بودجه‌ای در حدود ۱۰ هزار دلار قابل خرید است. بنابراین اگر چینی‌ها به دنبال جذب مشتری هستند، باید موتورسیکلت جدید خود را با قیمتی پایین‌تر از این رقم عرضه کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره