نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

«جیلی» خودروهای برقی را متحول می کند؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
«جیلی» خودروهای برقی را متحول می کند؟

آخرین خودرو/ جیلی از نسل جدید باتری اختصاصی خود برای استفاده در خودروهای برقی رونمایی کرد. این باتری Aegis نام دارد و از لحاظ ساختار مشابه با باتری های سری blade شرکت بی وای دی است.

به گزارش آخرین خودرو، باتری Aegis از نوع لیتیوم آهن فسفات بوده و به گفته جیلی از لحاظ فاکتورهایی مثل ایمنی، چرخه عمر، سرعت شارژ و عملکرد در دمای پایین از عملکرد بسیار بهتری برخوردار است. علاوه بر این ها، جیلی ادعا می کند باتری جدید این شرکت از لحاظ چگالی انرژی نیز نسبت به باتری های کنونی برتری دارد و فضای کمتری را اشغال می کند. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم باتری Aegis به ازای هر کیلوگرم وزن، می تواند تا ۱۹۲ وات ساعت انرژی را در خود ذخیره نماید؛ برای مقایسه بد نیست بدانید چگالی انرژی باتری بی وای دی برابر با ۱۵۰ وات ساعت به ازای هر کیلوگرم است. باتری جیلی از نظر اندازه سلول نیز کوچک تر بوده و هر سلول فقط ۵۸۰ میلیمتر طول دارد، حال آنکه طول اکثر سلول های رایج کنونی به ۹۶۰ میلیمتر می رسد.

در کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده، جیلی روی ایمنی باتری جدید خود به طور ویژه ای مانور داد. این شرکت اعلام کرد باتری Aegis در برابر انواع ضربات و اشیاء نوک تیز بسیار مقاوم است. در تست هایی که این شرکت باتری خود را در معرض انواع ضربات قرار داده، تا پس از ۷ دقیقه و ۵۵ ثانیه آتش سوزی، انفجار یا دودی ایجاد نشده و دمای سطح بیرونی از ۴۰ درجه سانتیگراد بالاتر نرفته است. به گفته جیلی در تست با آب دریا نیز نتایج مشابهی مشاهده شده؛ در آزمایش سقوط از ارتفاع و ضربات شدید نیز پس از ۲ ساعت واکنش شیمیایی شدیدی رخ نداده است.

شاید به خاطر عملکرد فوق العاده باتری جدید است که جیلی نسبت به ثبت نام های تجاری «باتری ضدگلوله جیلی» و باتری «ضدگلوله Aegis» اقدام کرده؛ این باتری پیشرفته با خودروی گلکسی E5 وارد بازار خواهد شد. اگر همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود، این خودرو اوایل ماه آگوست عرضه می شود. جیلی مدعی است این خودرو در هر صد کیلومتر ۱۱.۹ کیلووات ساعت انرژی مصرف می کند.

ناگفته نماند باتری جدید جیلی در ظرفیت های ۴۹.۵۲ و ۵۰.۲۲ کیلووات ساعتی تولید خواهد شد. طبق استاندارد چینی CLTC این باتری ها به ترتیب برای پیمایش ۴۴۰ و ۵۳۰ کیلومتر مسافت کفایت می کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir