نماد آخرین خبر

بی ام و M2 با تیونینگ داهلر، قوی‌تر از M8!

منبع
پدال
بروزرسانی
بی ام و M2 با تیونینگ داهلر، قوی‌تر از M8!

پدال/ تیونر آلمانی داهلر با تغییرات کاملی، قدرت پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر ب‌ام‌و M2 را به ۶۳۰ اسب بخار افزایش داده است.
 
در مورد طراحی نسل دوم M2 صحبت‌های زیادی شده است و خیلی‌ها معتقدند در قیاس با نسل قبلی، طراحی نامتناسب و ناخوشایندی دارد؛ اما با وجود اختلاف بر سر طراحی این ماشین، همه بر سر یک موضوع اتفاق‌نظر دارند که M2 خودروی اسپرت فوق‌العاده جذابی است. بااین‌حال، تیونر آلمانی داهلر (Dahler) پرفورمنس این کوپهٔ کوچک آلمانی را بهبود بخشیده است. این تیونر اندکی پس از معرفی نسل دوم M2، پکیج ارتقاء استیج ۱ را برای آن ارائه کرد و حالا نوبت به ارائهٔ پکیج استیج ۲ رسیده که M2 را از M4 و حتی M8 قوی‌تر کرده است.

داهلر کار خود را برای تقویت پیشرانهٔ ب‌ام‌و با استفاده از یک ورودی هوای فیبر کربنی جدید و سیستم اگزوز فولاد ضدزنگ آغاز کرده است. نرم‌افزار پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی خودرو هم بهینه شده اما تیونر مذکور هیچ اشاره‌ای به ارتقاء قطعات داخلی موتور و همین‌طور توربوشارژرهای آن نکرده است. درهرحال، خروجی این موتور حالا به ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده و برای انتقال این نیروی چشمگیر هنوز هم امکان انتخاب گیربکس‌های هشت سرعتهٔ اتوماتیک و شش سرعتهٔ دستی وجود خواهد داشت.

وقتی ارتقاء بزرگی در پیشرانهٔ یک خودرو صورت می‌گیرد، باید در سیستم تعلیق و ترمزها هم تغییرات قابل‌توجهی انجام شود و پکیج استیج ۲ داهلر هم با کمک‌فنرهایی جدیدی که قابلیت تغییر ارتفاع دارند همین کار را انجام می‌دهد. همچنین با استفاده از لنت‌های ترمز اسپرت و خطوط جدید روغن ترمز، سیستم ترمز خودرو هم قوی‌تر شده است.

این تیونر همچنین ظاهر M2 را هم با انبوهی قطعات فیبر کربنی مثل اسپلیتر سه‌تکهٔ جلو و ورودی‌های هوای فیبر کربنی جدید ارتقاء داده است. جلوپنجرهٔ متفاوت با یک خط افقی ساده، بال عقب بزرگ و دیفیوزر جدید هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این ماشین هستند درحالی‌که در داخل هم شاهد غربیلک فرمان اسپرت آلکانترا، کف‌پوش‌های جدید و دسته‌دندهٔ کوتاه برای نسخه‌های دستی هستیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره