نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. مهم
خودرو

ثبت سفارش خودروهای وارداتی متوقف شد!

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
ثبت سفارش خودروهای وارداتی متوقف شد!

آخرین خودرو/ شنیده ها حاکی از آن است که مقامی در وزارت صمت مخالف واردات خودرو است و در مسیر این فرآیند سنگ اندازی می کند. بررسی های آخرین خودرو نشان می دهد که ثبت سفارش خودروهای صفر کیلومتر و لوازم یدکی به دستور سید علی لطفی زاده متوقف شده است. دور جدید واردات خودرو بر خلاف آنچه تصویر می شد با کندی در حال انجام است. با این حال می توان نتایج مثبت واردات خودرو را در بازار کشور مشاهده کرد. تعداد خودروهای وارد شده از آنچه پیشتر وعده داده شده بود بسیار کمتر است. اما به هر ترتیب فرآیند واردات پیگیری می شود و نتایج مثبت ملوسی را دارد. اما به تازگی شنیده ها از شرکت های واردکننده حاکی از آن است که مقامی در وزارت صمت در مسیر واردات خودروهای نو سنگ اندازی می کند. این در حالی است که دولت سیزدهم مدعی این است تمام قد موافق واردات خودروی نو و دست و دوم بوده است.
بر اساس شنیده ها، سید علی لطفی‌زاده‌ که به عنوان مشاور عالی، دستیار ویژه وزیر و دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی شناخته می شود، از انجام ثبت سفارش های جدید برای واردات خودروهای نو جلوگیری می کند. جلوگیری از ثبت سفارش محدود به واردات خودروهای سواری و کار و تجاری نیست. بلکه ایشان حتی مانع از ثبت سفارش واردات لوازم یدکی شده است. این در حالی است که سازمان توسعه مجوزهای لازم برای واردات خودرو را صادر کرده و دیگر بخش های مختلف وزارت صمت هم تاییدیه های نهایی را برای واردات داده اند. نکته قابل توجه این بوده که از اواخر خرداد مشکل «خطای سیستمی» در بحث مردود شدن ثبت سفارش خودروهای وارداتی اعلام می شد. اما حال مشخص شده است که سید علی لطفی زاده نامه ای را برای توقف ثبت سفارش خودروهای وارداتی و لوازم یدکی ابلاغ کرده است.
وارداتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، بر اساس ثبت سفارش های سال گذشته بوده و سید علی لطفی‌زاده‌ مانع ثبت سفارش جدید شرکت های وارد کننده شده است. این سنگ اندازی ها بسیار شبیه به چیزی است که در سال های ۹۶ و ۹۷ در روند واردات دیده بودیم. زیرا وی هیچ توضیحی را در اختیار شرکت های واردکننده قرار نداده است.
موضوع سنگ اندازی دستیار ویژه وزیر صمت صرفاً یک گمانه زنی نیست. بلکه خبرنگار آخرین خودرو با استعلام از شرکت های واردکننده خودرو صحت این موضوع را سنجیده است. اکثر شرکت های واردکننده با وجود داشتن مجوز های لازم برای واردات از سازمان توسعه تجارت، توان انجام ثبت سفارش جدید را ندارند؛ چراکه سید علی لطفی‌زاده‌ مخالف است و دستور توقف ثبت سفارش خودروها را صادر کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir