نماد آخرین خبر

بازار محصولات «رنو» داغ شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بازار محصولات «رنو» داغ شد

ایسنا/ فروش رنو در نیمه اول به دلیل تقاضای زیاد برای خودروهای هیبریدی در اروپا افزایش یافت.

خودروساز فرانسوی رنو اعلام کرد که حجم فروش نیمه اول آن به دلیل عملکرد قوی خودروهای هیبریدی خود در اروپا و منطقه کلیدی آن، ۱.۹ درصد نسبت به دوره سال قبل افزایش یافته است.

این شرکت یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۰۰ خودرو در سراسر جهان فروخت در حالی که سال گذشته یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۴۷۸ دستگاه فروش داشت که تقریباً سه چهارم این حجم به اروپا اختصاص داشت. این شرکت اعلام کرد فروش در اروپا ۶.۷ درصد رشد کرده است که از رشد بازار ۵.۵ درصد پیشی گرفته است.

تقاضا برای خودروهای الکتریکی در اروپا به شدت کاهش یافته است، به طوری که داده‌های سازمان تجارت منطقه نشان می‌دهد که فروش تنها ۱.۳ درصد در نیمه اول افزایش یافته است. اما خودروسازان تقاضای زیادی برای هیبریدی‌های مقرون به صرفه‌تر و راحت‌تر می‌بینند و مدل‌های بیشتری را برای پاسخگویی به تقاضا عرضه می‌کنند.

رنو سال گذشته پس از چهار سال متوالی کاهش فروش واحد به رشد بازگشت و امیدوار است که ۱۰ عرضه جدید در سال جاری شتاب را حفظ کند.

آمار نیمه اول حاکی از آن است که رشد در سه ماهه دوم پس از افزایش ۲.۶ درصدی در سه ماه قبل، اندکی کاهش یافته است. فابریس کامبولیو، مدیرعامل گفت که این احتمالاً به دلیل کاهش تقاضا در بازارهای بین‌المللی از جمله کره جنوبی، هند و آرژانتین بوده است. اما اروپا نقطه درخشانی بود زیرا تقاضا برای برندهای هیبریدی آن ۴۵ درصد رشد کرد که از رشد ۲۱ درصدی بازار در این دوره پیشی گرفت و سهم بازار آن را افزایش داد.

کارشناسان اظهار کردند که فروش هیبریدی‌ها ۳۴.۶ درصد از حجم برند را تشکیل می‌دهد که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است. این شرکت مدل‌های جدیدی را روانه بازار کرده است که فقط در نسخه‌های هیبریدی ارائه می‌شوند و با این رویکرد ادامه خواهند داد. تقاضای بسیار زیادی برای این نوع موتور وجود دارد. در اروپا، فروش خودروهای تمام الکتریکی در ۱۱.۶ درصد از کل ترکیب ثابت بود، اما انتظار می‌رود در نیمه دوم با عرضه خودروهای جدید در اکتبر افزایش یابد.

کارشناسان اظهار کردند که خودروهای برقی، اعم از تمام الکتریکی و هیبریدی، در نیمه دوم از ۵۰ درصد فروش فراتر خواهند رفت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره