نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

آئودی برای احترام به مشتریان دیگر خودرویی با اگزوز فیک تولید نمی‌کند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
آئودی برای احترام به مشتریان دیگر خودرویی با اگزوز فیک تولید نمی‌کند

آخرین خودرو/ آئودی یکی از شرکت‌هایی است که علاقه زیادی به استفاده از اگزوزهای تزئینی (معروف به فیک) در محصولات خود دارد. این برند لوکس آلمانی، حتی در مدل‌های دیزلی خود نیز از این نوع اگزوز استفاده می‌کند. خوشبختانه اعتراض مشتریان به این کار باعث شده ارباب حلقه‌ها محصولات جدیدش را با اگزوز واقعی به فروش برساند.

اگزوز فیک، حربه ای برای جذابیت بیشتر
یکی از ویژگی‌هایی که باعث جذاب‌تر شدن خودروها می‌شود، استفاده از خروجی‌های اگزوزهای بزرگ در پایین سپر عقب است. در گذشته عمدتاً خودروهای دارای موتوری حجیم، به چنین خروجی‌هایی مجهز بودند. اما با کوچک‌تر شدن موتورها، سیستم اگزوز اکثر خودروها به یک خروجی کوچک محدود شده است. خودروسازان برای مقابله با این مشکل، به طراحی خروجی‌های اگزوز تزیینی یا فیک رو آورده‌اند. آئودی که جزو پیشتازان استفاده از این نوع اگزوزها است، اعلام کرده برای احترام به مشتریان دیگر محصولات خود را با اگزوزهای تزیینی تولید نخواهد کرد.

نظر مشتری اهمیت دارد
آنطور که یکی از سخنگوهای آئودی به نشریه انگلیسی اتو اکسپرس گفته، خودروهای مبتنی بر پلتفرم جدید Premium Platform Combustion به جای خروجی‌های اگزوز تزیینی، به «لوله‌های داغ کاربردی» مجهز خواهند شد. این سخنگوی آئودی، بازخوردهای دریافتی از مشتریان را دلیل این امر عنوان کرده است.

شاید بدانید نسل جدید A5 اولین مدلی است که بر اساس پلتفرم مذکور (PPC) تولید می‌شود. بررسی دقیق‌تر تصاویر این نسل نشان می‌دهد اگزوزهای آن در تمامی تریم‌ های استاندارد و اسپرت واقعی هستند. به غیر از A5، نسل بعدی مدل‌های دیگری چون Q5، A7 و Q7 نیز روی پلتفرم PPC توسعه خواهند یافت. شاسی بلند فول سایز Q9 هم به احتمال زیاد بر مبنای همین پلتفرم تولید می‌شود. این شاسی بلند پرچمدار در واقع پاسخ دیرهنگام آئودی به ب ام و X7 و مرسدس بنز GLS به حساب می‌آید. در حال حاضر مشخص نیست که آیا مدل‌های کوچک‌تر که عموماً بر اساس پلتفرم MQB توسعه می‌یابند هم با اگزوزهای واقعی به دست مشتریان خواهند رسید یا خیر.

شایان ذکر است شرکت آئودی در نامگذاری محصولات خود استراتژی جدیدی را در پیش گرفته؛ طبق این استراتژی مدل‌های تمام الکتریکی با اعداد زوج و مدل‌های درون سوز با اعداد فرد شناخته می‌شوند. دلیل اینکه مدل A4 جای خود را به A5 داده، همین استراتژی جدید است. به پیروی از این استراتژی، نسل بعدی A6 بنزینی و دیزلی با نام A7 به فروش خواهد رسید.

اگر قرار باشد آئودی مطابق با برنامه‌های قبلی خود پیش برود، اگزوزهای واقعی تنها چند سال مهمان محصولات این شرکت خواهند بود، چرا که این کمپانی قصد دارد در سال ۲۰۳۳ تمام محصولات خود را با پیشرانه‌های الکتریکی روانی بازار کند. البته احتمال تجدید نظر در این مورد خیلی زیاد است، زیرا شتاب استقبال از خودروهای برقی افت کرده و برخی از خودروسازان در برنامه‌های مربوط به برقی‌سازی محصولات خود تغییراتی داده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره