نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

قدرتمندترین پانامرای تاریخ با ۷۷۱ اسب قدرت و شتاب ۲.۸ ثانیه معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
قدرتمندترین پانامرای تاریخ با ۷۷۱ اسب قدرت و شتاب ۲.۸ ثانیه معرفی شد

آخرین خودرو/ همین چند روز قبل بود که پورشه اعلام کرد پانامرای جدید موفق به شکستن رکورد نوربرگ رینگ شده است. کمپانی آلمانی در بیانیه خود از مدل پانامرای رکوردشکن و مشخصات فنی آن حرفی به میان نیاورده بود، اما حالا می‌دانیم که نسخه توربو S E-Hybrid توانسته این کار را انجام دهد.

مشخصات فنی پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid
نسخه توربو S E-Hybrid از نسل جدید پورشه پانامرا، از لحاظ خروجی پیشرانه نسبت به نسل پیشین ارتقا پیدا کرده است. موتور ۴ لیتری توئین توربو در این نسل توانایی تولید ۵۹۱ اسب بخار قدرت را دارد. موتور برقی هم ۱۸۷ اسب بخار دیگر به این رقم اضافه می‌کند. در مجموع خروجی پیشرانه این نسخه از پانامرا ۷۷۱ اسب بخار اعلام شده؛ این میزان خروجی در مقایسه با قدرت پیشرانه نسل قبلی پانامرا توربو S E-Hybrid به اندازه ۸۱ اسب بخار بیشتر است. علاوه بر این گشتاور نیز با افزایش ۱۳۰ واحدی به ۱۰۰۰ نیوتن متر رسیده است.

به لطف افزایش قابل توجه خروجی پیشرانه، نسل جدید پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid دو دهم ثانیه سریعتر شده و اکنون صفر تا ۶۰ مایل یا ۹۷ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۲.۸ ثانیه طی می‌کند. در مسیر مستقیم، این سدان فوق العاده جذاب و قدرتمند توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۰۲ مایل یا ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت را دارد. این رقم نسبت به حداکثر سرعت نسل قبلی ۸ مایل یا ۱۲.۸ کیلومتر بیشتر است.

نسل جدید پانامرا توربو S E-Hybrid از باتری حجیم‌تری بهره می‌برد. ظرفیت باتری این نسل ۲۵.۹ کیلووات ساعت اعلام شده که در مقایسه با ظرفیت باتری نسل قبلی ۴۵ درصد بیشتر است. این نسل در حالت استاندارد با امکانات بیشتری به دست مشتریان می‌رسد که از جمله آنها باید به ترمزهای سرامیکی و رینگ‌های ۲۱ اینچی با قفل مرکزی اشاره کنیم. در لیست آپشن‌ها مواردی مثل کیت آیرودینامیک و تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ به چشم می‌خورد. به گفته پورشه، کیت آیرودینامیک هنگام حرکت با صورت ۱۲۴ مایل یا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۶۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید می‌کند.

ثبت سفارش برای نسل جدید پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid آغاز شده و علاقمندان می‌توانند با پرداخت ۲۲۸,۴۹۵ هزار دلار نسبت به خرید آن اقدام کنند. با نرخ روز ارز آزاد این رقم معادل حدوداً ۱۳.۲ میلیارد تومان می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره