نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

کادیلاک سولی؛ کانسپت کانورتیبل زیبا و لوکس جنرال موتورز

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
کادیلاک سولی؛ کانسپت کانورتیبل زیبا و لوکس جنرال موتورز

آخرین خودرو/ کادیلاک سولی گزینه های زیادی برای سفارش در مدل های سفارشی سازی ارائه می کند.

کادیلاک سلستیک نزدیک به دو سال پیش نشان دهنده مسیر جدیدی برای این برند بود. این خودروی الکتریکی سفارشی با تولید محدود، گزینه های سفارشی سازی تقریبا نامحدودی را در اختیار مشتریان قرار می دهد (راهی جدید و جسورانه برای این برند لوکس). اما در آینده برای خودرو های سفارشی کادیلاک چه اتفاقی می افتد؟ اگر کانسپت کانورتیبل جدید سولی (Sollei) پیش نمایش مسیر آینده این خودرو ساز را نشان دهد، دیگر سلستیک (Celestiq) شگفت انگیز نخواهد بود.

سولی خاطرات مدل Ciel در سال ۲۰۱۱ که به همین اندازه شیک بود را تداعی می کند که هرگز به تولید نرسید. (Sollei ترکیبی از SOL برای خورشید و LEIsure برای اوقات فراغت است). سولی یک طراحی جدید است اما این تصادفی نیست که شبیه سلستیک ، اولین خودروی دست ساز جدید کادیلاک در بیش از نیم قرن گذشته است. این دو همه چیز را در جلو تر از ستون A و کابین به اشتراک می گذارند و از پلتفرم یکسان اولتیوم استفاده می کنند.

این خودرو دارای یک خط بدنه میانی است که از سمت پایین کشیده شده است و چراغ های جلوی آشنا و چراغ های عقب جدید را به هم متصل می کند (این چراغ های عقب در سرتاسر قسمت عقب خودرو کشیده شده و یک تکه می شوند).  

کادیلاک فلز را در داخل و خارج با یک روکش جدید که “شفق” می نامد رنگ آمیزی کرده است ، از جمله قاب آلومینیومی شیشه جلو و رویه گریل. ارین کراسلی، مدیر طراحی کادیلاک سلستیک گفت که این شرکت در سفارشات سفارشی خود از مواد خالص استفاده می کند و به طور خاص بر عدم استفاده از پلاستیک تمرکز می کند. او گفت: “هر چیزی که شبیه فلز است، فلز است.”

این کانسپت واقعا در قسمت داخلی می درخشد. روکش های چوبی که با دست برش دقیق خورده و با دست چیده شده، با روکش های منافذ باز کامل شده اند. صندلی ها در سوراخ کاری و دوخت های خود دارای یک موتیف آفتاب سوختگی هستند و کادیلاک رنگدانه های صورتی با طیف رنگی (انواع صورتی) را به چرم ناپا اضافه کرده تا جلوه “تغییر رنگ” را ایجاد کند. سولی همچنین اولین کادیلاک است که دارای یک ماده زیست پایه جدید و تجدیدپذیر به نام Fine Mycelium است. این شرکت از آن بر روی کفی های شارژ و جیب های درب استفاده می کند.

کادیلاک، یک قاب فلزی و پوشیده شده با چرم سفارشی برای قرار دادن چهار ابزار تقلید صدای پرندگان که با چاپگر سه بعدی تهیه شده اند دارد که در کنسول وسط عقب جای می گیرد. زیر خنک کننده یکپارچه نوشیدنی ها با درب شیشه ای برقی که بین صندلی های عقب قرار دارد. کادیلاک همچنین یک مجله چرمی با تصاویر پرندگان نقاشی شده با دست، شامل یک رول ابزار چرمی برای قلم و مداد ساخته است تا مسافران بتوانند پرندگانی را که می بینند، به تصویر بکشند.

کادیلاک رنگ کرم Manila خود را برای این کانسپت احیا کرد که این شرکت در ابتدا در سال های ۱۹۵۷ و ۱۹۵۸ روی خودرو های خود استفاده کرده بود و رینگ های آلومینیومی ۲۳ اینچی در زیر این خودرو قرار دارند. در نظر گرفته شده است که سولی سقف پارچه ای داشته باشد که در چند طرح پیش نمایش، نشان داده شده است.

کادیلاک بیش از یک بار تاکید کرد که سولی فقط یک مدل مفهومی است (مدلی مفهومی که اتفاقا کابینی مشترک با سلستیک، قسمت جلویی مشترک با سلستیک و پلت فرمی مشترک با سلستیک دارد). حتی دارای صفحه نمایش ۵۵ اینچی این برند است که در عرض داشبورد گسترده شده است.

جان راث، معاون جهانی کادیلاک گفت: کاری که خودرویی مانند سولی انجام می دهد این است که به ما این امکان را می دهد که به افراد خلاق در سازمان کادیلاک فرصتی برای ابراز وجود بدهیم، و من فکر می کنم که آنها کار خوبی برای بیان اینکه یک کانورتیبل ۲+۲ می تواند شبیه به چه چیزی به نظر برسد، انجام داده اند.

۱۵ سال از زمانی که کادیلاک یک کانورتیبل، یعنی XLR را ارائه کرد، و نزدیک به ۵۰ سال از آخرین کانورتیبل الدورادو می گذرد. چند سال پیش، فروشندگان کادیلاک ابراز علاقه کردند که خواستار کانورتیبلی در خط تولید هستند که در بخش لوکس تحت سلطه کراس اوور ها و SUV ها ، متمایز شود. اگر کادیلاک بخواهد به تنظیم “استاندارد جهان” ادامه دهد، ارائه یک کانورتیبل سفارشی و خیره کننده آن را متمایز می کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره