نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

مرگ خاموش EQC؛ کراس اوور برقی مرسدس یک سال است که تولید نمی شود

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
مرگ خاموش EQC؛ کراس اوور برقی مرسدس یک سال است که تولید نمی شود

آخرین خودرو/ کراس اوور EQC جزو اولین تلاش‌های شرکت مرسدس بنز برای عرضه یک خودروی برقی در مقیاس جهانی بود. البته اشتوتگارتی‌ ها با دنبال کردن و بررسی گسترده بازار به این نتیجه رسیدند که EQC را در ایالات متحده عرضه نکنند. حالا مشخص شده فروش این کراس اوور الکتریکی بی سر و صدا در سایر بازارها نیز متوقف شده است.

آنطور که مدیر ارتباطات برند EQ اعلام کرده، مرسدس بنز EQC در واقع از فصل دوم سال گذشته دیگر عرضه نمی‌شود. این گفته نشان می‌دهد که تولید EQC بیش از یک سال پیش متوقف شده است. این اتفاق در شرایطی افتاده که در جولای ۲۰۲۲ نشریه بیزینس اینسایدر از توقف تولید EQC  در ماه می ۲۰۲۳ خبر داده بود. جالب آنکه در آن مقطع مرسدس بنز کاملاً گزارش این نشریه را تکذیب کرد.

دگردیسی مرسدس EQC و تبدیل شدن از کراس اوور به سدان

با وجود توقف تولید مرسدس EQC، نام این خودرو برای یک مدل متفاوت دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بر اساس گمانه زنی‌ها مدل جدید EQC یک سدان الکتریکی کامپکت خواهد بود که باید به مصاف تسلا مدل ۳ برود. از لحاظ ابعاد می‌توان این خودرو را با مدل‌هایی مثل مرسدس CLA  یا C کلاس مقایسه کرد. انتظار می‌رود این خودرو بر مبنای پلتفرم MMA توسعه پیدا کند. علاوه بر تسلا مدل ۳، مرسدس EQC جدید پس از ورود به بازار باید با نسخه الکتریکی سری ۳ و همچنین آئودی A4 هم رقابت کند.

گفته می‌شود انتقادها کار خود را کرده و مرسدس در خودروهای برقی جدید خود از فرم قطره‌ای شکل بدنه اجتناب می‌کند. هرچند این ویژگی باعث بهبود آیرودینامیک می‌شود، اما از لحاظ طراحی خیلی با سلیقه مشتریان هماهنگی ندارد. بنابراین،EQC  جدید به احتمال زیاد بدنه و طراحی متفاوتی نسبت به مدل‌های کنونی سری EQ خواهد داشت. پیش بینی می‌شود این خودرو دارای اشتراکات زیادی با کانسپت CLA باشد.

در زمان رونمایی کانسپت CLA اطلاعات زیادی درباره مشخصات فنی این مدل مفهومی منتشر نشد. اما می‌دانیم که بر اساس استاندارد WLTP امکان پیمایش ۴۶۶ مایل یا ۷۵۰ کیلومتر با شارژ کامل باتری وجود دارد. طبق اطلاعات تایید نشده این خودرو به باتری حدود ۹۰ کیلووات ساعتی مجهز است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir