نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

آئودی عرضه خودروهای کوپه و سقف بازشونده را متوقف می کند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
آئودی عرضه خودروهای کوپه و سقف بازشونده را متوقف می کند

آخرین خودرو/ آئودی نشان داده که مثل سابق دیگر علاقه‌ای به تولید خودروهای دو درب ندارد. اولین نشانه‌ها از این موضوع در سال ۲۰۱۹ آشکار شد، زمانی که ارباب حلقه‌ها تصمیم گرفت A3 کابریوله را از سبد محصولات خود کنار بگذارد. سال گذشته نوبت مدل TT رودستر بود تا از خطوط تولید کمپانی خداحافظی کند. چند ماه قبل هم R8 به انتهای خط رسید و تولید آن متوقف شد. حالا این شرکت به طور رسمی تایید کرده که از این به بعد دیگر خودروی کوپه و کانورتیبل جدید راهی بازار نخواهد کرد.

به گزارش آخرین خودرو، هفته پیش آئودی از مدل ۲۰۲۵ سبد محصولات خود برای بازار آمریکا رونمایی کرد. نکته عجیب اینکه در این سبد خبری از نسخه کوپه و کابریوله (سقف باز شونده) A5 نیست. با مکاتباتی که نشریه موتور وان با کمپانی آلمانی انجام داده، مشخص شده که مدل‌های دو درب از A5 در ایالات متحده عرضه نمی‌شود. این امر به معنای آن است که ارباب حلقه‌ها خودروی کوپه و کانورتیبل راهی بازار آمریکا نمی‌کند. همانطور که به اطلاعتان رسانده‌ایم، نسل جدید آئودی A5 در دو اتاق‌ سدان و استیشن واگن معرفی شده است. خوشبختانه هر دو اتاق در نسخه اسپرت S5 نیز قابل انتخاب خواهند بود.

آئودی تایید کرده که دو مدل TT و R8 را با پیشرانه الکتریکی به سبد محصولات خود باز خواهد گرداند. در رابطه با اینکه چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، هنوز حرفی به میان نیامده است. چنانچه این برند لوکس طبق استراتژی‌ قبلی خود پیش برود، از سال ۲۰۳۳ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد.

برخلاف آئودی، رقبای این شرکت فعلاً تمایلی به حذف مدل‌های دو درب از خطوط تولید خود ندارند. به عنوان مثال شرکت ب ام و مدل‌هایی مثل Z4، سری ۲ کوپه و همچنین سری ۴ و سری ۸ کوپه و کانورتیبل را در سبد محصولات خود ارائه می‌کند. البته پیشتر زمزمه‌هایی مبنی بر حذف این مدل‌ها به گوش رسیده است. مرسدس بنز هم فعلاً CLE کوپه و کانورتیبل، AMG GT  کوپه و SL را در خطوط تولید خود دارد.

کارایی و فضای کابین، اولویتی مهم برای مشتریان
واقعیت امر این است که مشتریان به دنبال خودروهایی با کاربری‌های راحت‌تر و بیشتر هستند. خودروهای کوپه و کانورتیبل به دلیل نداشتن درهای عقب، کابین کوچک‌تر و فضای کمتر صندوق عقب استفاده‌های محدودتری دارند. از این رو بخش زیادی از مشتریان به سمت چنین مدل‌هایی نمی‌روند. بنابراین، منطقی نیست که یک شرکت خودروساز به جای سرمایه‌گذاری روی انواع شاسی بلندها و کراس اوورهای پرمشتری، منابع خود را صرف مدل‌هایی کند که بازار ضعیفی دارند. یکی از دلایلی که آئودی در حال توسعه یک شاسی بلند درشت اندام با سه ردیف صندلی است، همین موضوع می‌باشد.

بد نیست اشاره کنیم که آئودی در سال‌های گذشته به خاطر فروش بسیار کم به عرضه چند مدل مختلف خاتمه داده است. از جمله این مدل‌ها باید به نسخه سه درب از A1 و A3 و همچنین سدان A4 اشاره کنیم. این شرکت در آینده مدل‌های دیگری مثل A1 و Q2 را نیز از خطوط تولید خود حذف خواهد کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره