نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

جایی برای غول‌ ها نیست؛ موتور ۱۲ سیلندر «بنتلی» به تاریخ پیوست

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
جایی برای غول‌ ها نیست؛ موتور ۱۲ سیلندر «بنتلی» به تاریخ پیوست

آخرین خودرو/ شرکت بنتلی ۲۱ سال است که مدل‌های پرچمدار خود را با یک موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر به فروش می‌رساند. پس از دو دهه حالا این برند لوکس و اشرافی تصمیم گرفته موتور حجیم خود را بازنشسته کند. این کار طی مراسمی ویژه و با حضور کارکنان در یک رویداد خاص انجام شده است.

موتور W12 بنتلی، اگرچه روی کاغذ ۲۱ سال دارد اما در عمل و به لحاظ فنی موتوری ۲۳ ساله محسوب می‌شود. حتماً می‌دانید که بنتلی و آئودی هر دو عضو گروه فولکس واگن هستند. موتور ۶ لیتری بنتلی در حقیقت توسط مهندسان فولکس واگن توسعه یافته و قبل از کانتیننتال جی تی، در سال ۲۰۰۱ در سدان پرچمدار آئودی A8 استفاده شده است.

از ۵۵۲ اسب بخار تا ۷۴۰ اسب بخار

از آن تاریخ تاکنون، این موتور همواره بروزآوری شده و در گذر زمان ارتقا پیدا کرده است. در ابتدای معرفی، این موتور توانایی تولید ۵۵۲ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را داشت. اما تازه‌ترین نسخه این موتور که در زیر کاپوت بنتلی باتور قرار گرفته، ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

آنطور که بنتلی اعلام کرده، تولید موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر متوقف شده و فقط از نمونه‌های موجود در انبار در شماری از محصولات آینده استفاده می‌شود. به گفته بنتلی از سال ۲۰۰۳ تاکنون، بیش از ۱۰۰ هزار خودرو به این موتور تجهیز شده است. همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم، کانتیننتال جی تی اولین مدلی بود که به این موتور مجهز شد.

از مهم‌ترین نوآوری‌های تاریخ بنتلی

دکتر ماتیاس ریب، یکی از اعضای دپارتمان تحقیق و توسعه بنتلی، در اظهارنظری جالب گفته موتور W12 هم خودروها و هم کسب و کار این شرکت را با سرعتی استثنایی به پیش برده و جزو مهم‌ترین نوآوری‌های تاریخ درخشان بنتلی به حساب می‌آید.

از این به بعد، موتور ۴ لیتری توئین توربوی V8 جایگزین موتور W12 خواهد شد. علی رغم حجم کمتر، این موتور ۸ سیلندر به سامانه هیبریدی مجهز بوده و خروجی بیشتری نسبت به موتور W12  دارد. این موتور در همکاری با یک موتور برقی، می‌تواند ۷۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. فیس لیفت بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید که اواخر امسال عرضه می‌شود، اولین مدل مجهز به موتور V8 هیبریدی خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره