نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

امکان ثبت سفارش خودروهای وارداتی دوباره فراهم شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
امکان ثبت سفارش خودروهای وارداتی دوباره فراهم شد

آخرین خودرو/ مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، در یک گفت و گوی زنده در فضای مجازی اعلام کرد که امکان ثبت سفارش خودروهای وارداتی دوباره فراهم شده است. چند روز قبل پایگاه خبری آخرین خودرو برای اولین بار اعلام کرد که از ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ثبت سفارش جدید برای خودروهای وارداتی متوقف شده است. پیگیری های این رسانه نشان داد که مشاور عالی وزیر صمت دستور توقف ثبت سفارش بسیاری از کالاهای وارداتی از جمله خودرو و لوازم یدکی را اعلام کرده است. پس از چند روز امکان ثبت سفارش لوازم یدکی خودرو فراهم شد؛ اما همچنان خبری از ثبت سفارش جدید خودروهای وارداتی نبود.
ویدیوی معرفی شاسی بلند دو دیفرانسیل و هایبرید هوندا در ایران:


حال پس از چند روز رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که درخواست ثبت سفارش ۶۰۰ میلیون یورو خودروی وارداتی ابلاغ شده و تا چند ساعت آینده شرکت های واردکننده خودروهای صفر کیلومتر می توانند نسبت به ثبت سفارش و واردات خودروهای خارجی اقدام کنند.
به گفته مهدی ضیغمی، در حال حاضر بیش از دو میلیارد یورو ثبت سفارش فعال برای خودروهای وارداتی وجود دارد. حال قرار است تا پس از هفته ها دوباره سامانه ثبت سفارش برای خودروهای خارجی صفر کیلومتر باز شود و شرکت های واردکننده بتوانند نسبت به واردات خودروهای جدید اقدام کنند. به این ترتیب چالش اصلی در مسیر واردات خودروهای خارجی صفر کیلومتر بر طرف شده و بزودی موج جدیدی از محصولات وارداتی به بازار خودروی کشور می آیند.
با توجه به اعداد و ارقامی که رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است، از فردا امکان ثبت سفارش بیش از ۳۰ هزار خودروی وارداتی فراهم خواهد شد. همچنین قرار است که در مرحله های آتی دوباره سهمیه ارز به واردکنندگان خودرو تخصیص پیدا کند.



به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره