نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

شاسی بلند وارداتی «هوندا» را بهتر بشناسیم

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
شاسی بلند وارداتی «هوندا» را بهتر بشناسیم

آخرین خودرو/ هوندا CR-V یک SUV هیبرید وارداتی غیر چینی است که قرار است توسط شرکت آذریورد سال در بازار ایران عرضه شود.

ویدئوی معرفی هوندا CR-V

درباره هوندا CR-V
محصولات نشان هوندا در دور جدید واردات خودرو به یکی از گزینه های اصلی شرکت های مختلف برای ورود به بازار ایران تبدیل و محصولات مختلفی از نشان هوندا قرار پایشان به بازار ایران باز شود. یکی از جذاب ترین و محبوب ترین تولیدات نشان هوندا CR-V است که تا کنون تنها در سامانه خودرو های وارداتی مخصوص جانبازان عرضه شده است.

هوندا CR-V یکی از جذاب ترین و لوکس ترین محصولات نشان هوندا است که تا به امروز توانسته در بازار های مختلف طرفداران بسیاری پیدا کند. این SUV محبوب برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ در ژاپن تولید شده و مدل های اولیه این خودرو با هوندا سیویک پلتفرم مشابهی داشته است. شرکت هوندا تا کنون توانسته ۶ نسل از این خودرو عرضه کند که آخرین نسل آن در سال ۲۰۲۲ بر اساس پلتفرم HA گروه هوندا طراحی و تولید شده است.

جالب است بدانید که واژه CR-V مخفف عبارت Comfort Runabout Vehicle بوده که به معنای وسیله نقلیه راحت است که این اساس را به راحتی می توان در این خودرو مشاهده کرد.

متاسفانه هوندا CR-V در بازار های جهانی قیمت به نسبت بالایی دارد و در حال حاضر نمی توان این خودرو در سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی دید و فعلا در سامانه خودرو های وارداتی مخصوص جانبازان، توسط شرکت آذریورد سال عرضه می شود و خوشبختانه این خودرو به سفارش کشور های اروپایی تولید شده اند.

در ادامه بیشتر به بررسی این SUV جذاب خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه هوندا CRV
نسل جدید هوندا CR-V طراحی بسیار جذاب و زیبایی دارد و می تواند توجه هر بیننده ای را به خود جلب کند. این خودرو در نمای جلو خود به دلیل استفاده از خطوط به نسبت کشیده و گوشه های تیز، سبک طراحی به نسبت تهاجمی را ارائه می دهد و می توان ذات طراحی خودرو های ژاپنی را در این خودرو دید. از طرفی بهره مندی از خطوط کرومی در نمای جلو هوندا CR-V باعث شده است تا طراحی این خودرو کمی لوکس به نظر برسد. 

بر خلاف بسیاری از خودرو های داخل بازار ایران، در بخش های جانبی هوندا CRV نیز شاهد طراحی منحصر به فرد و بسیار خوبی هستیم و می توان امتیاز بسیار خوبی را به این بخش داد. خطوط بر آمده به کار رفته در نماهای جانبی HONDA CR-V توانسته جلوه عضلانی را به این خودرو بدهد و فرم طراحی رینگ های آلومینیومی این خودرو بر جذابیت های این خودرو افزوده است. از طرفی استفاده از بخشی از چراغ های عقب این خودرو در نما های جانبی چهره این خودرو را منحصر به فرد کرده است.

هوندا سی آر وی در بخش عقب خود طراحی بسیار خوبی را به نمایش می گذارد که طراحی و گرافیک چراغ های عقب این خودرو باعث جلب توجه بیش از اندازه به این خودرو می شود. در سپر این خودرو از دو خروجی اگزوز استفاده شده که متاسفانه یکی از آنها غیر واقعی و فیک است که این موضوع می تواند نکته منفی برای هوندا CR-V به حساب آید.

در مجموع با این تفاسیر می توانیم بگوییم که هوندا CR-V در بخش طراحی ظاهری خود، طراحی بسیار جذابی به نمایش می گذارد و به راحتی تمامی انتظارات را از یک خودرو ژاپنی برآورده می سازد.

مشخصات فنی هوندا CR-V
تولید توان و گشتاور در هوندا CR-V توسط پیشرانه هیبریدی تولید می شود. پیشرانه بنزینی این خودرو در حقیقت یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی است که نهایتا می تواند ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با اینکه در بسیاری از موارد نیروی محرکه به صورت ترکیبی به چرخ ها منتقل می شود اما بخش اعظمی از توان تولیدی، توسط پیشرانه الکتریکی این خودرو به چرخ ها منتقل می شود. پیشرانه الکتریکی HONDA CR-V می تواند نهایت قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۳۳۵ نیوتن متر را تولید کند و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ ها منتقل کند.

نکته ای که باید در مورد جعبه دنده این خودرو بدانیم این است که گیربکس هوندا CRV از فناوری های روز بهره می برد که می تواند در اکثر مواقع رفتاری مشابه گیربکس های AT از خود نشان دهد اما در صورت شتاب گیری به دلیل انتقال بیشینه گشتاور به چرخ ها می تواند به صورت جعبه دنده های CVT رفتار کند.

برندهوندا
مدلCR-V هایبرید
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۲۰۲۴
حجم موتور۱۹۹۳ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتنفس طبیعی هیبرید
قدرت۱۸۴ اسب بخار
گشتاور۳۳۵ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۹.۴ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۷ کیلومتر بر ساعت
گیربکسE-CVT
انتقال قدرتدو دیفرانسیل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۷۰۶ میلی متر
عرض۱۸۶۶ میلی متر
ارتفاع۱۹۴۲ میلی متر
فاصله محوری۲۷۰۰ میلی متر
وزن۱۸۲۱ کیلوگرم
حجم باک۵۷ لیتر
مصرف سوخت۶.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۲۳۵/۶۰R18
شرکت عرضه کنندهآذریودسال
برند نشان مادرهوندا
کشور سازندهژاپن - چین

در محور جلو هوندا سی آر وی از سیستم تعلیق مک فرسون استفاده شده و در بخش عقب این خودرو نیز شاهد استفاده از سیستم تعلیق مولتی لینک هستیم که می تواند چسبندگی این خودرو را افزایش داده و موجب پایداری و نرمی این SUV جذاب شود.

هوندا CR-V با توجه به قوای محرکه خود می تواند به ازای هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی ۶.۷ لیتر سوخت مصرف کند که عدد بسیار خوبی به حساب می آید.

طراحی داخل کابین و امکانات هوندا سی آر-وی
با ورود به کابین هوندا CR-V می توان یک طراحی هماهنگ و منطقی را مشاهده کرد که طراحی آن به مرور زمان سرنشینان را خسته نمی کند و همواره می توان از سبک طراحی آن رضایت داشت. از طرفی متریال استفاده شده در این خودرو، کیفیت بسیار خوبی را به نمایش می گذارد و دقیقا همان چیزی است که از یک محصول نسبتا لوکس ژاپنی انتظار می رود. نکته دیگری که باید در طراحی و دیزاین داخل کابین هوندا سی آر وی می توان به آن اشاره کرد استفاده از اِلمان های طراحی بسیار ساده در بخش های مختلف کابین نظیر دریچه های سیستم تهویه و کنسول وسط است که احساس بسیار خوبی را سرنشینان القا می کند.

HONDA CR-V در بخش امکانات نیز می تواند جایگاه بسیار خوبی را از آن خود کند و یکی از کامل ترین پکیج های ایمنی را در دل خود جای داده است که همین موضوع می تواند برگ برنده این خودرو در مقایسه با رقبا باشد. به طور مثال این خودرو دارای ۱۱ کیسه هوا شامل کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی جلو و عقب، پرده ای جلو و عقب و زانویی سرنشینان جلو است که در مقایسه با خودرویی نظیر اکستریم VX، ایمنی بسیار بالاتری را به نمایش می گذارد.

از طرفی امکاناتی نظیر؛ دوربین ۳۶۰ درجه، گرم کن فرمان، گرم کن صندلی های جلو و عقب، سرد کن صندلی های جلو، رادار نقطه کور، سیستم صوتی حرفه ای BOSE، کروز کنترل تطبیقی، رادار خط خوان، ترمز اضطراری خودکار، رادار تابلو خوان، سیستم تشخیص خواب آلودگی، کورنرینگ لایت و… تنها بخش اندکی از امکانات این خودرو جذاب هستند.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی۱۱ کیسه هوا ۱۵ نقطه ای - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار نقطه کور - رادار خط خوان - اخطار برخورد از جلو - ترمز اضطراری اتوماتیک
امکانات رفاهیصندلی های برقی جلو - گرمکن صندلی های جلو و عقب - سردکن صندلی های جلو - گرمکن فرمان - حافظه صندلی راننده - نور پردازی کابین - نمایشگر لمسی - اندروید اتو - اپل کارپلی - سقف پانورامای برقی - درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا - رینگ آلومینیومی - پدل شیفتر تنظیم بازیافت انرژی - فرمان کمکی برقی - هدآپ دیسپلی - رادار تابلوخوان - کروز کنترل تطبیقی - رانندگی خودکار بین خطوط - تهویه اتوماتیک دو کاناله - پاکسازی هوای کابین - شارژر بیسیم تلفن همراه - ترمز پارک برقی - اتوهلد - سنسور نور - نور بالای اتوماتیک - فناوری LED چراغ ها - تریم داخلی چرم - دوربین ۳۶۰ درجه - دوربین دید عقاب زیر آینه شاگرد

مزایا و معایب

مزایاکیفیت بالای متریال کابین و مونتاژ - توان حرکتی مناسب - شتاب خوب
معایبخدمات پس از فروش نه چندان گسترده - عدم عرضه در نسخه ۷ نفره

رقبای هوندا CR-V
همان طور که گفتیم هوندا CR-V یک خودرو همه چی تمام است و به همین دلیل به سختی می توان در بازار ایران رقیبی برای این خودرو پیدا کرد. علاوه بر این چون این خودرو در دسته بندی خودرو های هیبرید قرار می گیرد و به همین دلیل با تعرفه پایین تری نسبت به خودرو های تمام بنزینی وارد بازار کشور می شود و همین موضوع ارزش خرید این هوندا CR-V را بیشتر می کند.

با تمام این تفاسیر اگر بخواهیم صرفا در میان خودرو های هیبریدی به دنبال رقیبی برای این خودرو بگردیم باید خودرو هایی نظیر؛ هوندا ZR-V و راو۴ هیبرید و یا حتی لکسوس NX300H و… رجوع کنیم اما اگر از ملاک هیبریدی بودن این خودرو صرف نظر کنیم می توانیم خودرو هایی نظیر اکستریم VX و یا اکستریم TXL را ،به عنوان یکی از فول آپشن ترین خودرو های داخل بازار ایران، از رقبای هوندا CR-V به حساب آوریم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir