نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

تقلب تسلا در انتشار آمار تصادف اتوپایلوت

منبع
پدال
بروزرسانی
تقلب تسلا در انتشار آمار تصادف اتوپایلوت

پدال/ NHTSA با تکیه‌بر قانون حفظ حریم خصوصی کاربران به تسلا کمک کرد تا میزان تصادفات سیستم خودران را کمتر از حد واقعی نشان دهد. 

تحقیقات جدیدی درباره شرکت تسلا آغاز شده است که روی سیستم خودران این شرکت موسوم‌به «اتوپایلوت» تمرکز دارد. گزارش‌ها حاکی‌از آن هستند که بیش از ۲۰۰ تصادف سیستم خودران تسلا در فایل‌های فدرال ضبط شده‌اند. این فایل‌ها نشان می‌دهند که در سیستم خودران شرکت تسلا در مواجهه با موانع به مشکل برخورده است و گاه بدون دلیل مشخصی از مسیر اصلی خود خارج شده است.

این تحقیقات تازه که به‌همت «وال استریت ژورنال» انجام شده بیان می‌کند که برخی از داده‌های مربوط به این تصادف‌ها از دید عموم پنهان مانده است؛ گویا برند تسلا و سازمان ایمنی ترافیکی بزرگراه‌های آمریکا، NHTSA، هر دو داده‌های مهمی را پنهان کرده‌اند که شامل جزئیات دقیق تصادف‌های گزارش‌شده مانند نحوه و محل وقوع حادثه می‌شود. خودروسازی تسلا در برابر این اتهامات پاسخ داده است. سخنگویان این شرکت می‌گویند که داده‌های یادشده بخشی از اطلاعات محرمانه تجارت آن‌ها به شمار می‌رود. در سوی دیگر، NHTSA هم با استناد به قانون فدرال مبنی‌بر حفاظت از حریم شخصی از بازپرسی آن خودداری می‌کند.

تسلا اطلاعات مربوط به تصادف‌های سیستم خودران خود را گردآوری می‌کند و مدعی است که درصورت لزوم، آن‌ها را از طریق پرونده‌های قانونی در اختیار پلیس قرار خواهد داد. مالکان خودرو هم می‌توانند داده‌های یادشده را برای بررسی خود دانلود کنند؛ البته این داده‌های محدود هستند و تنها متخصصان به تمامی اطلاعات مانند محتوای دوربین‌ها، حسگرها و… دسترسی دارند.

نتیجه گزارش وال استریت ژورنال هر چه باشد نشان می‌دهد که شرکت تسلا در اعلام نتیجه نهایی خود صادق نیست؛ مواردی هم پیش آمده است که خودروهای تسلا با خودروهای اورژانس با چراغ‌های روشن برخورد داشته‌اند. گزارش‌های دیگر حاکی‌از برخورد با موانع بسیار واضح در جاده و خروج از جاده در تقاطعات T شکل بوده‌اند.

وال استریت ژورنال معتقد است که این برخوردها و سوانح ناشی از تحلیل داده‌های حسگرها و دوربین‌ها توسط خودروهای تسلا است؛ چراکه برندهای دیگر برخلاف تسلا علاوه‌بر استفاده از دوربین‌ها به حسگرها بیشتر و رادارها هم روی آورده‌اند. تسلا در دفاع از خود می‌گوید که با فعال‎سازی این سیستم به راننده هشدار داده می‌شود که دست‌هایش را از روی فرمان برندارد و هر لحظه آماده دردست گرفتن کنترل خودروی خود باشد. این برند خودروسازی آمریکایی، پا را از این هم فراتر گذاشته و مسئولیت تصادف‌ها را بر گردن فاکتورهای محیطی مانند باران سنگین دانسته است؛ چون برخی نمونه خودروهای منحرف شده از مسیر در هوای مرطوب و بارانی دچار این مشکل شده‌اند.  نظر شما چیست؟ آیا خودروهای تسلا و فناوری خودران این شرکت هنوز به اندازه کافی قابل‌اتکا نیست؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره