نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

رکورد جالب استون مارتین بولداگ پس از 45 سال!

منبع
پدال
بروزرسانی
رکورد جالب استون مارتین بولداگ پس از 45 سال!

پدال/ استون مارتین بولداگ یکی از مشهورترین خودروهای زمان خود است که بالاخره پس از ۴۵ سال توانسته رکورد خود را بشکند.
 
سرانجام پس از چند دهه انتظار، استون مارتین بولداگ ۱۹۷۹ توانست از مرز سرعت ۲۰۰ مایل برساعت (۳۲۲ کیلومتر برساعت) عبور کند. با اینکه رکورد بولداگ مختص خود است و در مقایسه با خودروهای امروزی شاید به چشم نیاید اما ثبت چنین سرعتی پس از ۴۵ سال شایسته احترام است. جالب آنکه بولداگ همواره به دنبال رسیدن به سرعت‌های بالا بود اما هیچ‌وقت فرصت رکوردشکنی برای خودرو فراهم نشده بود.

بولداگ در سال ۱۹۷۹ و با اهداف جاه‌طلبانه‌ای تولید شد. ایده بریتانیایی‌ها دستیابی به سرعت ۳۸۱ کیلومتر در ساعت بود، چیزی که به ندرت در دنیای خودرو دیده می‌شد. اما مقامات این شرکت به سرعت فهمیدند که چنین اتفاقی هرگز رخ نخواهد داد بنابراین در برنامه‌های خود بازنگری کرده و هدف جدید را دستیابی به سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت ترسیم کردند. اما بولداگ نتوانست به همین سرعت هم دست یابد و نهایتاً سرعت ۳۰۷ کیلومتر در ساعت را ثبت کرد و با اینکه استون مارتین به دنبال بهبود رکورد این خودرو بود اما در نهایت تسلیم شد و هدف خود را رها کرد.

شرکتی به نام کلاسیک موتور کارز که در بریتانیا مستقر بوده و کارهای مربوط به احیا و ارتقای خودروهای کلاسیک را انجام می‌دهد تنها بولداگ موجود را از یک کلکسیونر آمریکایی قرض گرفت. این خودرو در شرایط خوبی قرار داشت هرچند باید برخی کارها روی آن صورت می‌گرفت و شرکت یاد شده نیز مدعی شد چند هزار ساعت روی خودرو کار کرده تا نهایتاً آن را آماده کند. در سال ۲۰۲۳ و پس از یک فرایند بازسازی کامل، مدیران کلاسیک موتور کارز به سرعت ۳۳۰.۵ کیلومتر در ساعت دست یافتند.

از آنجایی که بسیاری از قطعات اصلی استون مارتین بولداگ در دسترس نبود بنابراین آن‌ها مجبور بودند قطعات جدیدی را بسازد که طبیعی بود از قطعات ۴۵ سال پیش عملکرد بهتری دارند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید بولداگ شبیه هیچ‌کدام از محصولات استون مارتین نیست و شاید آن را بتوان ترکیبی از تسلا سایبرتراک و دلورین دانست. آنچه باعث تمایز این خودرو شده شکل گوه مانند است که در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی کاملاً همه‌گیر بوده است. درهای گالوینگ بولداگ نیز جزو دیگر ویژگی‌های متمایز آن است. پیشرانه این خودرو که پشت صندلی‌ها نصب شده از نوع ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری توئین توربو است. بولداگ به عنوان خودرویی که در دهه ۷۰ میلادی تولید شده وزن بسیار بالای فراتر از ۱۷۰۰ کیلوگرمی دارد. نیروگاه بزرگ بولداگ ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به مدد همین پیشرانه سرانجام توانسته پس از ۴۵ سال از سقف سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت عبور کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره