نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

فروش هیوندای سانتافه به دلیل نقص فنی کیسه هوا متوقف شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
فروش هیوندای سانتافه به دلیل نقص فنی کیسه هوا متوقف شد

دیجیاتو/ فراخوان هیوندای سانتافه شامل 50 هزار دستگاه از این مدل می‌شود که بین دسامبر 2023 و جولای 2024 به تولید رسیده‌اند.

بروز یک مشکل فنی جدید در هیوندای سانتافه، باعث شده است تا فروش این شاسی‌بلند محبوب متوقف شود. همچنین حدود 50 هزار دستگاه از این خودرو به دلیل نقص فنی فراخوان شده‌اند. این نقص در سیستم کیسه هوا کشف شده است که باعث می‌شود کیسه هوا به صورت ناخواسته فعال شود.

فراخوان هیوندای سانتافه شامل 50 هزار دستگاه از این مدل در دو نوع درون‌سوز و هیبریدی می‌شود که بین دسامبر 2023 و جولای 2024 به تولید رسیده‌اند. نقص فنی کراس‌اوور محبوب هیوندای، در بخش سیم‌کشی کیسه هوا کشف شده است. این نقص می‌تواند باعث از کار افتادن کیسه‌های هوا یا باز شدن ناگهانی آن‌ها شود. به نمایندگی‌های هیوندای در سراسر ایالات‌متحده گفته شده است تا زمانی که نقص به طور کامل برطرف نشده است، نباید خودروها را به مشتریان تحویل بدهند. همچنین فروش این خودرو به دلیل نقص کیسه‌های هوا متوقف شده است.

جزئیات بیشتر از نقص کیسه هوا در هیوندای سانتافه
مشکل کیسه‌های هوا در هیوندای سانتافه، به ایربگ‌های ردیف دوم مربوط می‌شود. این کیسه‌های هوا در یک تصادف ممکن است اصلا باز نشوند یا زمانی که به آن‌ها نیاز نیست،‌ فعال شوند. فراخوان سانتافه شامل 49.719 دستگاه از مدل درون‌سوز و هیبریدی می‌شود. دسته سیم اصلی این کیسه‌های هوا، با مجموعه لولای صندلی‌های ردیف دوم که قابلیت تا شدن دارند، تماس پیدا می‌کند. در صورت وقوع این تماس، سیستم کیسه هوا یا از کار می‌افتد و یا به صورت ناخواسته باز می‌شود. البته این نقص فنی تنها هنگام وقوع تصادف قابلیت وقوع دارد. دلیل این مشکل، اشتباه در تعیین محل قرارگیری دسته سیم‌ها و نبود مهاربند مناسب برای آن‌ها است. باز شدن ناخواسته یا بازنشدن کیسه‌های هوا هنگام تصادف، خطر آسیب‌دیدگی یا مرگ افراد را افزایش می‌دهد.

تکنیسین‌ها در نمایندگی‌های هیوندای، دسته سیم را بازرسی کرده و آن را به صورت درست ایمن‌سازی می‌کنند. همچنین در صورت آسیب دیدن سیم‌کشی،‌ سیم‌ها به صورت رایگان تعویض می‌شوند. این اتفاق نخستین بار در جریان باز شدن ناخواسته یک کیسه هوای هیوندای سانتافه در کره‌جنوبی رخ داد. هیوندای پس از آن هشت حادثه مشابه را شناسایی کرد که نتیجه آن، فراخوان سانتافه بوده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir