نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

نسل جدید قایق های تندرو یاماها؛ مشخصات، قیمت و آنچه باید بدانید

منبع
پدال
بروزرسانی
نسل جدید قایق های تندرو یاماها؛ مشخصات، قیمت و آنچه باید بدانید

پدال/ یاماها بیشتر به خاطر موتورسیکلت‌های جذابش شناخته می‌شود اما قایق های تندرو این برند ژاپنی نیز طرفداران زیادی دارند. این محصولات با چهار سرنشین به نهایت سرعت ۵۰ کیلومتر برساعت می‌رسند که برای قایق‌های کوچک با حدود قیمت ۳۰ تا ۸۰ هزار دلار، قابل توجه است.

شرکت یاماها محصولات متنوعی از جمله موتورسیکلت، آلات موسیقی، تجهیزات صدا و سیستم‌های الکترونیکی را تولید می‌کند. این کمپانی توسط توراکوسو یاماها در سال ۱۸۸۷ تأسیس شده و در طول این چند دهه تغییرات فراوانی را تجربه کرده است. در حال حاضر چندین شرکت با نام یاماها مشغول فعالیت هستند و برای مثال موتورسیکلت‌های یاماها توسط شرکتی که تجهیزات موسیقی را تولید می‌کند مونتاژ نمی‌شوند. البته همه این محصولات با یک نام و با میراثی عظیم و پرافتخار عرضه شده‌اند.

یاماها همچنین قایق های تندرو نیز می‌سازد. ژاپنی‌ها از سال ۱۹۹۵ وارد این بخش بازار شده‌اند و با معرفی محصولی به نام اگزایتر خبرساز بوده‌اند. قایق های تندرو یاماها به خاطر پرفورمنس، قابلیت اطمینان، طراحی خلاقانه و ویژگی‌های جذاب مشهور شده‌اند. از نظر قیمت‌گذاری نیز محصولات دریایی یاماها جزو قایق‌هایی متوسط و سطح بالا به شمار می‌روند اما آیا واقعاً این‌گونه است؟ قیمت قایق های تندرو یاماها چقدر است و در مقایسه با رقبای بازار چگونه عمل می‌کنند؟ در این مقاله به پاسخ تمامی این سؤالات می‌رسید.

یاماها محصولاتی متنوع با ابعاد گوناگون را عرضه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به قایق های ۵.۷ متری با ظرفیت ۸ نفر، قایق های ۶.۷ متری با ظرفیت ۱۰ نفر و محصولات ۷.۶ و ۸.۲ متری با ظرفیت به ترتیب ۱۲ و بیش از ۱۲ نفر اشاره کرد. همچنین قایق های سری Wake نیز برای طرفداران ورزش‌های طراحی شده‌اند.

قیمت این قایق‌ها از حدود ۳۶ هزار دلار برای مدل‌های ۸ نفره شروع شده و برای نسخه‌های ۶.۷ و ۷.۶ متری باید به ترتیب حدود ۵۳ و ۶۸ هزار دلار پرداخت کرد. قیمت قایق ۸.۲ متری نیز ۱۳۷ هزار دلار اعلام شده و مدل‌های سری Wake هم حداقل قیمت ۸۳ هزار دلاری دارند. البته که قیمت تمامی قایق های تندرو یاماها با سفارش آپشن ها و وسایل جانبی افزایش می‌یابد. از جمله این آپشن ها می‌توان به گرافیک روی بدنه و عرشه، دستگاه‌های شناور و جلیقه‌های نجات و… اشاره کرد. با اینکه در بازار جهانی می‌توان قایق های دیگری با قیمت حدود ۲۰ هزار دلار نیز پیدا کرد اما احتمالاً کیفیت و ویژگی‌های آن‌ها با محصولات شرکتی مشهوری همچون یاماها قابل‌مقایسه نخواهد بود. افرادی که بودجه محدودتری دارند می‌توانند جت اسکی‌های کاوازاکی را سفارش دهند که بهترین گزینه برای لذت بردن از آب و دریا هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره