نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

استفاده «ب ام و» از ربات انسان‌ نمای «فیگور ۰۲» در تولید خودرو

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
استفاده «ب ام و» از ربات انسان‌ نمای «فیگور ۰۲» در تولید خودرو

آخرین خودرو/ تسلا تنها خودروسازی نیست که به دنبال استفاده از ربات‌های انسان‌نما در کارخانه‌های خود است. اخیراً شرکت ب ام و نیز در کارخانه خود واقع در اسپارتنبورگ کارولینای جنوبی، یک ربات انسان‌نما را به شکل آزمایشی به استخدام خود در آورده است! این ربات پیشرفته «فیگور ۰۲» نام دارد.

به گزارش آخرین خودرو، ربات فیگور ۰۲ که توسط شرکت کالیفرنیایی فیگور طراحی شده، برای چند هفته در کارخانه ب ام و مورد استفاده قرار گرفته است. این ربات وظیفه داشته برخی قطعات را در محل‌های مشخصی قرار دهد تا بعداً برای مونتاژ قسمت‌هایی از شاسی خودرو به کار گرفته شوند.

محول کردن کارهای سخت به ربات‌ها
پس از این طرح آزمایشی ب ام و اعلام کرده که قصد دارد به همکاری خود با شرکت فیگور ادامه دهد. به همین خاطر احتمالاً در آینده از ربات‌های این شرکت در خطوط تولید ب ام و استفاده خواهد شد. خودروساز آلمانی افزوده در این طرح آزمایشی به اطلاعات ارزشمندی درباره نحوه ادغام ربات‌ها در سیستم تولید دست یافته است. ب ام و اعتقاد دارد ربات‌های انسان‌نما می‌توانند کارکنان را از انجام کارهای «ارگونومیک سخت و حوصله‌بر» بی‌نیاز کنند.

ویدئویی که توسط ب ام و منتشر شده، نشان می‌دهد که ناوگانی از ربات‌های فیگور ۰۲ در کارخانه اسپارتانبورگ مشغول حرکت هستند و قطعات فلزی مختلفی را جابجا می‌کنند. این ربات توسط یک سیستم هوش مصنوعی پیچیده کنترل می‌شود. برای تعامل با محیط، این ربات داده‎های لازم را از چند دوربین‌، میکروفون و سنسورهای پیشرفته دریافت می‌کند.

زنگ خطر برای کارگران؟
ربات فیگور ۰۲ دارای دستانی مشابه به دستان انسان است. مثل ربات انسان‌نمای تسلا، این ربات نیز به آرامی حرکت می‌کند و ظاهری عجیب و غریبی دارد. از آنجایی که چنین رباتی نیاز به مراقبت‌های بهداشتی یا مرخصی ندارد، استفاده از آن می‌تواند در نهایت به کاهش هزینه‌های نیروی کار برای خودروسازانی مانند ب ام و کمک کند؛ امری که البته مثل یک زنگ خطر برای کارگران به نظر می‌رسد.

میلان نِدِلجوکوویچ، عضو هیئت مدیره تولید ب ام و گفته: «پیشرفت‌ها در زمینه رباتیک بسیار امیدوارکننده است. با آزمایش‌های اولیه، در حال حاضر به دنبال شناسایی کاربردهای ممکن برای ربات‌های انسان‌نما در بخش تولید هستیم. ما می‌خواهیم این فناوری را از مرحله توسعه تا صنعتی‌سازی همراهی کنیم.»

ب ام و اعلام کرده که برنامه زمانی مشخصی برای استفاده دائمی از ربات‌های انسان‌نما مانند فیگور ۰۲ در کارخانه خود در ایالات متحده ندارد. ناگفته نماند پیش‌تر ب ام و با سگ رباتیک «اسپاتو» علاقه خود به استفاده از ربات‌های پیشرفته در کارخانه‌های خود را نشان داده است. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir