نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

مانور کبری با سوخو؛ نمایشی دشوار با جنگنده که روس ها سلطان آن هستند!

منبع
عصر ايران
بروزرسانی

عصر ایران/ در علوم آکروجت، کبرای پوگاچِو یا مانور کبرا یک حرکت نمایشی و پرطرفدار است که در آن، یک هواپیما که با سرعت متوسط پرواز می‌کند، ناگهان نوک هواپیما را لحظه‌ای بالا برده و پیش از برگشتن به حالت عادی، کمی آن را به جهت مخالف مایل می‌کند. این حرکت، از نیروی شدید موتور برای تثبیت تقریبی ارتفاع در طول مانور استفاده می‌کند. برخی معتقدند که از این مانور می‌توان در نبردهایی با فاصله کم استفاده کرد.
 
هواپیماهای سوخو-۵۷، سوخو-۳۵، سوخو-۳۰ و سوخو-۲۷ در انجام این مانور بسیار توانا هستند.

تا سال ۲۰۱۹ میلادی، هواپیمای سوخو-۳۵ یکی از مانورپذیرترین هواپیمای جهان بوده و حتی از سوی غربی‌ها نیز با لقب «ارباب آسمان» نام برده می‌شود. مانور کبری برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ در نمایشگاه هوایی پاریس توسط ویکتور جورجیویویچ پوگاچف اجرا شده است.
 
در ادامه تلاش یک سوخو 33 برای اجرای مانور کبری را مشاهده می کنید. 
 
گفتنی است؛ سوخو سو-۳۳ یک جنگنده برتری هوایی چندمنظوره دوموتوره سنگین برای تمامی شرایط آب‌وهوایی است که توسط شرکت سوخو طراحی گردیده. این جنگنده برگرفته و توسعه یافته از جنگنده سوخو-۲۷ بوده و در ابتدا با نام سوخو-۲۷کی شناخته می‌شد.استفاده از این هواپیما برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ از روی عرشه ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف صورت گرفت. اما رسماً از ماه آگوست ۱۹۹۸ با نام سوخو-۳۳ به خدمت نیروهای مسلح روسیه درآمد.(ویکیپدیا)

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره