نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

زیکر ۰۰۷ مدل ۲۰۲۵؛ سریع‌ترین خودروی برقی دنیا از لحاظ شارژ باتری

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
زیکر ۰۰۷ مدل ۲۰۲۵؛ سریع‌ترین خودروی برقی دنیا از لحاظ شارژ باتری

آخرین خودرو/ برند زیکر که عضو گروه جیلی است، مدل ۲۰۲۵ از خودروی ۰۰۷ را در کنفرانس مطبوعاتی Evolution New Generation رونمایی کرد. این مدل به نسل دوم «باتری طلایی» تجهیز شده، به همین خاطر از سرعت شارژ فوق‌ العاده بالایی برخوردار است. به لطف استفاده از این باتری، چینی‌ها حالا زیکر ۰۰۷ را سریع‌ترین خودروی دنیا از نظر زمان شارژ باتری می‌دانند.

مدل‌های مختلف زیکر ۰۰۷ مدل ۲۰۲۵
زیکر ۰۰۷ همچون قبل در تیپ‌های مختلفی به فروش خواهد رسید. در جدول زیر می‌توانید این تیپ‌ها را به همراه قیمت مشاهده نمایید.

از زمان عرضه به بازار، زیکر ۰۰۷ با دو نوع باتری مختلف در دسترس بوده که عبارتند از باتری طلایی ۷۵ کیلووات ساعتی و باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی از سری Qilin که ساخت شرکت معروف CATL  است. مدل ۲۰۲۵ همچنان از باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی Qilin در نسخه‌های با برد طولانی سود می‌برد، این باتری از نوع لیتیوم-یونی و بهینه‌سازی شده برای شارژ سریع ۵C است. اما در نسخه‌های دارای باتری ۷۵ کیلووات ساعتی، از نسل دوم باتری طلایی استفاده شده؛ این باتری لیتیوم-آهن-فسفاتی توسط زیکر توسعه یافته و سرعت شارژ آن از ۴.۵C به ۵.۵C افزایش یافته است. به لطف این بهینه‌سازی، حالا نسل دوم باتری طلایی می‌تواند در عرض تنها ۱۰.۵ دقیقه از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ شود که در مقایسه با نسل قبلی ۴.۵ دقیقه سریع‌تر است.

سریع‌ترین باتری تولید انبوه در جهان
زیکر ادعا می‌کند که باتری طلایی به کار رفته در ۰۰۷، سریع‌ترین باتری خودرویی جهان است. از این رو، ۰۰۷ از لحاظ زمان لازم برای شارژ باتری، سریع‌ترین خودروی برقی تولید انبوه دنیا محسوب می‌شود. وقتی نسل اول باتری طلایی معرفی شد، کمپانی چینی اعلام کرد که این باتری تحت شدیدترین آزمایش‌های ایمنی قرار گرفته، از جمله اینکه در دمای ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد به داخل آتش انداخته شده و سپس به خودرو بازگردانده شده است. به نظر می‌رسد این سطح از ایمنی و مقاومت در برابر حرارت برای نسل دوم نیز همچنان معتبر باشد. شاید یکی از دلایلی که ۶۶ درصد از خریداران ۰۰۷ به سراغ نسخه‌های مجهز به باتری طلایی می‌روند، همین ایمنی بالا باشد.

بهبود شتاب در مدل ۲۰۲۵ از زیکر ۰۰۷
با تغییراتی که در الگوریتم‌های مدل ۲۰۲۵ اعمال شده، شتاب ۰۰۷ نیز بهبود یافته است. در نسخه‌های دیفرانسیل عقب، زمان شتاب از ۵.۴ ثانیه به ۵.۰ ثانیه و در نسخه چهار چرخ محرک استاندارد، زمان شتاب از ۳.۵ به ۳.۴ ثانیه کاهش پیدا کرده است. در این بین شتاب نسخه چهار چرخ محرک پرفورمنس تغییری نداشته و همچنان در رقم شگفت‌انگیز ۲.۸۴ ثانیه ثابت باقی مانده است. چنین رکورد خارق‌العاده‌ای سبب شده زیکر این نسخه از ۰۰۷ را سریع‌ترین خودروی برقی میان‌ رده جهان بنامد. جالب اینکه الگوریتم‌های جدید از طریق بروز رسانی نرم‌افزاری در خودروهای موجود نیز نصب خواهند شد، در نتیجه شتاب آنها نیز ارتقا خواهد یافت.

بهره‌مندی از سیستم هوشمند پیشرفته
مدل ۲۰۲۵ از زیکر ۰۰۷ به سیستم هوشمند Haohan 2.0 مجهز شده که بر اساس فناوری لایدار و داده‌های بصری کار می‌کند. این سیستم توسط دو تراشه انویدیا Orin X با توان محاسباتی ۵۰۸ تاپس پشتیبانی می‌شود. با استفاده از بیش از ۳۰ حسگر، زیکر ۰۰۷ می‌تواند ۳۰ نوع تقاطع پیچیده را با احتمال موفقیت بیش از ۹۵ درصد مدیریت کند. این سیستم بیش از ۱۰۰۰ سناریوی ترافیکی تازه را معرفی کرده و دقت شناختی آن بیش از ۱۲۰ درصد بهبود یافته است. یکی از ویژگی‌های جدید، قابلیت پارک از راه دور با کنترل از طریق انگشت است که به کاربر اجازه می‌دهد با استفاده از کشیدن و انداختن آیکون خودرو، یک فضای پارک موقت را مشخص کند. آنطور که برند لوکس جیلی اعلام کرده، طی ماه‌های آینده، این خودرو بروز رسانی‌ های مختلفی دریافت خواهد نمود.

تغییرات ظاهری و کابین زیکر ۰۰۷ مدل ۲۰۲۵
تغییرات ظاهری در مدل ۲۰۲۵ از زیکر ۰۰۷ خیلی زیاد نبوده و شامل طرح جدید برای رینگ‌های ۲۰ اینچی و رینگ‌های چند پره‌ای ۱۹ اینچی با رنگ مشکی می‌شود. همچنین رنگ خارجی جدیدی به نام سبز آسمانی و رنگ مشکی سایه‌ای مخصوص نسخه چهار چرخ محرک پرفورمنس قابل سفارش است.

زیکر برای داخل کابین مدل ۲۰۲۵ از ۰۰۷ امکان سفارش رنگ سبز روشن را فراهم کرده است. در این مدل سیستم عامل خودرو به OS AI ارتقا پیدا کرده؛ به لطف این بروز آوری جدید راننده می‌تواند تمامی سیستم‌‌های خودرو را از طریق فرمان‌های صوتی کنترل کند. افزون‌ بر این، بسته به سناریوهای موجود، خودرو پیشنهادها و توصیه‌هایی را در راستای رانندگی ایمن‌تر و بهتر ارائه می‌نماید. از جمله این پیشنهادها می‌توان به مواردی مثل یادآوری شارژ باتری و یا تغییر دادن حالت سیستم تهویه مطبوع به گردش هوای داخل کابین هنگام ورود به تونل اشاره کرد. زیکر می‌گوید ۰۰۷ حالا دریافتی ۷۲۰ درجه‌ای دارد؛ به این معنی که علاوه‌ بر محیط اطراف خودرو، داخل کابین نیز همواره پایش می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir