نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

آپشن هایی که برای اولین بار در یک خودروی ملی می بینیم

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ ری را جدید ترین و مدرن ترین محصول ایران خودرو است که امکانات قابل توجهی دارد و ما در این ویدئو نگاهی به این خودرو می اندازیم.

ری را نام اولین کراس اوور ملی است که از زمان آغاز روند طراحی و تولید توانسته توجه ها را به سمت خود جلب کند و ایران خودرو نیز اخیرا عرضه آن را آغاز کرده است. مسلما شرکت ایران خودرو برای تولید یک محصول متفاوت سرمایه عظیمی را برای توسعه این پروژه هزینه کرده که این هزینه ها شامل هزینه های طراحی و توسعه، صنعتی سازی و تجاری سازی و… است.

اما اولین کراس اوور ملی چه ویژگی هایی دارد که این ریرا را به محصولی خاص، در میان تولیدات داخلی تبدیل کرده است؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

اولین های ری را را بشناسیم
اولین موضوع همان طور که گفته شد مربوط به سبک طراحی این خودرو است. تا کنون شرکت های تولید کننده داخلی توانسته اند خودرو های مختلفی تولید کنند اما اکثر تولیدات آنها در دسته بندی خودرو های سدان قرار می گرفتند اما ری را اولین خودرویی است که در غالب یک کراس اوور طراحی شده است که خود این موضوع، پیشرفت بسیار خوبی به حساب می آید. همچنین ری را را می توان اولین محصول تولید داخل به شمار آورد که متود های طراحی خودرو های روز، در آن دیده می شود.

موضوع دیگری که در مورد ری را حائز اهمیت است بهره مندی این خودرو از قوی ترین پیشرانه تولید داخل، یعنی پیشرانه EFP است. پیشرانه EFP در واقع نسخه ارتقا یافته پیشرانه EF7 توربو است که نهایت قدرت  160 اسب بخار و گشتاور آن به ۲۴۰ نیوتن متر رسیده است. البته نا گفته نماند که این پیشرانه قرار است روی خودرو های دیگر نظیر دنا پلاس جوانان نیز نصب شود اما ری را اولین خودرویی است که دارای پیشرانه EFP است.

مسئله دیگر که باعث وجه تمایز ری را با دیگر تولیدات داخل شده و این خودرو را به رقیبی برای خودرو های مونتاژی کرده است، آپشن ها و امکانات نسبتا بروز و متنوعی است که بر روی این خودرو قرار گرفته است. امکاناتی نظیر؛ درب صندوق برقی به همراه سنسور حرکت پا، کورنرینگ لایت، دسته دنده الکتریکی، رادار نقطه کور، نورپردازی داخل کابین، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شیفتر پشت فرمان، نمایشگر های به هم چسبیده سیستم مالتی مدیا و پشت آمپر دیجیتال، فرمان تلسکوپی قابل تنظیم در ۴ جهت و… همگی از آپشن هایی است که برای اولین بار در یک محصول ملی دیده می شود.

در ادامه نگاهی به مشخصات فنی ری را خواهیم داشت.

مشخصات فنی ری را
همان طور که گفته شد کراس اوور ملی ایران خودرو در حالت فول آپشن مجهز به پیشرانه TC7 یا همان EFP است. این پیشرانه ، یک پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربوشارژ است که می تواند نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل کند. پروژه K125 به دلیل داشتن طراحی خوب و استاندارد خود توانسته استاندارد ایمنی برخورد با عابران پیاده را در مراکز معتبر اروپایی کسب کند که امتیاز ویژه ای برای این خودرو به حساب می آید. حجم مخزن سوخت این خودرو ۵۰ لیتر بوده و انتظار می رود مصرف سوخت میانگین ایران خودرو ری را با توجه به نوع موتور و ابعاد و وزن این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر عددی در بازه ۷ الی ۸ لیتر باشد که عدد مناسبی برای این خودرو است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره