نماد آخرین خبر

با فناوری بی‌نظیر دوربین‌ها در خودروهای فرمول ۱ آشنا شوید

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
با فناوری بی‌نظیر دوربین‌ها در خودروهای فرمول ۱ آشنا شوید

آخرین خودرو/ شاید باورش سخت باشد، اما هر خودروی فرمول ۱ مجهز به ۹ دوربین است! این تعداد دوربین در نگاه اول زیاد به نظر می‌رسد، اما با توجه به پوشش گسترده و بی‌نظیری که در هر پخش تلویزیونی ارائه می‌شود، استفاده از دوربین‌های متعدد ضروری است. برخی از این دوربین‌ها تصاویر فوق‌العاده جذابی را از نماهای بسیار خاص در اختیار بینندگان تلویزیونی قرار می‌دهند. آیا می‌دانید این تصاویر از کجا ثبت شده و چگونه به صفحات تلویزیون ما می‌رسند؟

مکان دقیق دوربین‌ها در خودروهای فرمول ۱

به گزارش آخرین خودرو، مشهورترین دوربین، همان دوربینی است که در قطعه T شکل بالای هر خودروی فرمول ۱ قرار دارد. این دوربین نمای بالای سر و روبروی راننده را به بینندگان ارائه می‌کند. دو دوربین نیز دقیقاً در دماغه خودرو قرار دارند و یک دوربین دیگر در پشت ساختار ضربه‌گیر عقب خودرو نصب شده؛ دو دوربین هم در دو طرف شاسی و پشت سر راننده نصب شده‌اند. علاوه بر این‌ها، یک دوربین در داخل کابین و رو به راننده و یک دوربین ۳۶۰ درجه روی بدنه جلوی راننده قرار دارد. حتی داخل کلاه ایمنی هر راننده نیز دوربین اختصاصی کار گذاشته شده تا بیننده دیدی دقیقاً مشابه با راننده داشته باشد.

استفاده از برق خودرو یا باتری داخلی

هر یک از این دوربین‌ها دارای پردازنده‌ای مستقل است که تعیین می‌کند آیا از برق خودرو برای تأمین انرژی استفاده شود یا از باتری داخلی. به لطف باتری داخلی، حتی زمانی که خودرو خاموش می‌شود یا تصادف می‌کند، دوربین‌ها می‌توانند ۱۵ الی ۲۰ دقیقه کماکان به فیلم‌برداری ادامه دهند. در حالت عادی، تصاویر از طریق واحد رابط فرمول ۱ (به اختصار FIU) از خودرو به مرکز کنترل ارسال می‌شود. این واحد تمام تصاویر را ضبط کرده و به تهیه‌کنندگان اجازه می‌دهد صدا را برای بهبود تجربه بیننده تنظیم کنند.

دوربین کلاه ایمنی، پیچیده‌ترین عضو خانواده دوربین‌ها

یکی از دوربین‌های بسیار جالب و پیچیده این مجموعه، دوربین داخل کلاه ایمنی است. هر تولیدکننده کلاه ایمنی باید با همکاری برگزارکنندگان فرمول ۱ لنز دوربین را در سمت راست سر راننده نصب کرده و پردازنده را در داخل کلاه ایمنی تعبیه کند. این دوربین از طریق کابلی که به کلاه ایمنی متصل است، به سیم‌کشی اصلی خودرو متصل می‌شود.

میکروفون‌ها، تکمیل‌کننده هیجان مسابقات فرمول یک

دوربین‌ها تنها ابزارهای نیستند که تماشای مسابقات فرمول ۱ از تلویزیون را جذاب می‌کنند. هر خودروی حاضر در این سری مسابقات هیجان‌انگیز دو میکروفون نیز دارد که روی بدنه خودرو نصب شده‌اند. این میکروفون‌ها صدای موتور یا صداهای ایجاد شده در تصادفات را ثبت و ضبط کرده و منتقل می‌کنند. بر اساس گفته‌های دینو لئونه، مدیر تنظیم دوربین‌های فرمول ۱،  در آینده نزدیک بر شمار میکروفون‌ها هم اضافه خواهد شد تا بینندگان بیشتر در جریان اتفاقات قرار بگیرند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره