نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

خودروی فضایی «آواتار 12» به ایران می آید

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
خودروی فضایی «آواتار 12» به ایران می آید

آخرین خودرو/ شنیده ها حاکی از آن است که گروه بهمن قرار است آواتار ۱۲ را به ایران وارد کند و این خودروی فضایی را به زودی در کشور خواهیم دید.

گروه بهمن از جمله اولین شرکت هایی بود که با بی ام کارز مقدمات واردات خودرو را پیش برد و محصولات وارداتی خود را روانه بازار کرد. این شرکت در کنار واردات خودروهای بنزینی، خودروهای برقی را هم وارد کرد و هونگچی E-QM5 را به عنوان اولین برقی وارداتی به بازار عرضه کرد. اما داستان واردات بی ام کارز از جایی جذاب تر شد که خودروی نتا GT به عنوان یک سوپرکار تمام برقی و چینی به شوروم بی ام اسپیس آمد و اعلام شد این خودرو به ایران می آید. اما حالا شنیده های جدید حاکی از آن است که بی ام اسپیس به زودی میزبان آواتار ۱۲ در ایران خواهد بود. خودرویی با طراحی بی نظیر و خاص نادر فقیه زاده (طراح سابق ب ام و) که مشخصات فنی بسیار جذاب و طراحی منحصر بفردی دارد. نکته جالب و مهم در مورد آواتار ۱۲ این است که فرآیند واردات این خودرو سریع تر از نتا GT پیش رفته و این یعنی سفینه فضایی گروه بهمن را زودتر از نتا جی تی در ایران خواهیم دید و انتظار می رود به زودی نمونه اولیه این خودرو به شوروم بی ام اسپیس در ایران مال بیاید.

مشخصات آواتار ۱۲
آواتار برندی تحت گروه چانگان می باشد و نادر فقیه زاده طراح معروف ایرانی نیز با این برند همکاری می کند که آواتار ۱۲ حاصل طراحی او می باشد. طراحی این خودرو با هر آنچه در هر خودروهای دیگر دیده اید متفاوت است و همین باعث شده تا رونمایی محصولات آواتار در جهان سر و صدای زیادی داشته باشد و بسیاری از رسانه های مطرح جهان به معرفی این خودرو پرداخته اند.

این خودروی تمام الکتریکی در سه تریم ارائه عرضه می شود : نسخه لوکس دیفرانسیل عقب (RWD)، نسخه پرفورمنس ۴WD و نسخه GT 4WD که هنوز مشخص نیست کدام نسخه برای بازار ایران در نظر گرفته شده است. البته نسخه های تولید محدود و خاص دیگری هم برای این خودرو در بازار چین ارائه شده اما در ایران باید منتظر نمونه های معمول آن در بازار جهانی باشیم. به تازگی نمایندگی این نشان در امارات متحده عربی هم آغاز به کار کرده و نکته جالب اینجاست که بازخورد این بازار به عنوان یک بازار لوکس به خودروهای آواتار مثبت بوده است.

آواتار ۱۲ بر اساس پلت فرم CHN توسعه داده شده که که توسط چانگان (Changan) ، هواوی (Huawei) و CATL مهندسی شده است. شاسی آن دارای سیستم تعلیق بادی است که می توان ارتفاع آن را تا ۴۵ میلی متر افزایش داد. این خودروی فضایی چینی با دو مشخصات فنی در بازار های هدف قابل سفارش است. نسخه دیفرانسیل عقب موتوری به قدرت ۳۱۳ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر دارد. این موتور توسط یک باتری سه تایی ۹۴.۵ کیلو وات ساعتی CATL تغذیه می شود که امکان برد پیمایشی ۷۰۰ کیلومتری (براساس استاندارد CLTC) را فراهم می کند. نسخه چهار چرخ محرک دارای دو موتور ۵۷۸ اسب بخاری با گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر و یک باتری سه تایی ۹۴.۵ کیلو وات ساعتی است که امکان برد پیمایشی ۶۵۰ کیلومتری را فراهم می کند.

این خودرو به پیشرفته ترین نسخه از سیستم خودران در بین خودروهای چینی مجهز است که شامل رادارهای لایدار و اولتراسونیک می شود. این خودرو از سیستم عامل HarmonyOS 4 هواوی سود می‌برد، به همین دلیل تعداد دکمه‌های فیزیکی به حداقل رسیده است. فرمان چندضلعی، صفحه نمایش مرکزی ۱۵.۶ اینچی و صفحه نمایش یکپارچه ۳۵.۴ اینچی با رزولوشن ۴K از جمله ویژگی‌های شاخص کابین محسوب می‌شوند. ضمن اینکه تصاویر دوربین‌های جانبی از طریق دو نمایشگر کوچک که در زیر ستون‌های جلو نصب شده‌اند، در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

حالا باید دید این خودرو چه زمانی به ایران می آید و چگونه عرضه می شود اما قطعا واردات چنین خودروهای مدرنی می تواند نقطه عطفی در روند کلی صنعت خودرو و واردات باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir