نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

نتایج عالی برای KMC T9 در تست ایمنی ANCAP

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ KMC T9 پیکاپ جدیدی از شرکت کرمان موتور است که توسط موسسه ANCAP مورد تست قرار گرفته و نتایج آن منتشر شده است.

کی ام سی T9 پیکاپ دو دیفرانسیل جدیدی است که توسط شرکت کرمان موتور در بازار ایران عرضه می شود و نسل جدیدی از KMC T8 محسوب می شود. این خودرو در حقیقت همان جک T9 است که از سال ۲۰۲۳ رونمایی و در بازار های جهانی عرضه شده است.

اخیرا جک T9 توسط موسسه ANCAP مورد تست قرار گرفته و نتایج آن توسط کمپانی جک منتشر شده است و شرکت کرمان موتور نیز نتایج این تست را منتشر کرده است. نکته قابل توجه در این تست، این است که KMC T9 توانسته در این تست با قدرت ظاهر شود و پنج ستاره ایمنی را از موسسه ANCAP دریافت کند.

برای آن که درک بهتری از نتایج این تست داشته باشیم بد نیست چند نکته را در مورد این تست بدانیم.

در سراسر دنیا سازمان های مختلفی هستند که تست های ایمنی را انجام می دهند که معیار این تست های بر اساس قوانین و شرایط این مناطق، متفاوت است. موسسه هایی نظیر CNCAP برای کشور چین، Euro Ncap برای کشور های حوزه اروپا و موسسه ANCAP برای قاره استرالیا معروف ترین این موسسه ها و شرکت ها هستند که در میان این شرکت ها، موسسه Euro NCAP شناخته تر است.

در تست های موسسه ANCAP چند معیار مهم وجود دارد که امتیاز دهی به خودرو ها بر اساس این معیار ها انجام می شود. این معیار ها شامل حفاظت از سرنشین بزرگسال، حفاظت از سرنشین خردسال، حفاظت از عابران پیاده و سیستم های ایمنی کمک راننده است که KMC T9 توانسته در این تست در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال توانسته ۸۵ درصد امتیازات، در بخش حفاظت از سرنشینان خردسال ۸۷ درصد امتیازات، در قسمت حفاظت از عابران پیاده ۸۷ درصد امتیازات و در بخش سیستم های ایمنی کمک راننده توانسته ۸۹ درصد امتیازات را از آن خود کند که در نتیجه باعث شده تا JAC T9 پنج ستاره ایمنی را از این موسسه دریافت کند که نتایج بسیار خوبی است.

نکته ای که باید در مورد این خودرو بدانیم این است که نسخه ای که در این موسسه مورد تست و بررسی قرار گرفته، نسخه دیزلی جک T9 است که به لحاظ فنی دارای پیشرانه متفاوتی با KMC T9 بوده و امکانات بیشتری در این نسخه دیده می شود.

پیشرانه دیزلی JAC T9 می تواند حجم مشابهی نسبت به پیشرانه بنزینی دارد و در هر دو مدل از پیشرانه های ۲ لیتری استفاده شده اما نسخه دیزلی می تواند ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که این اعداد در نسخه بنزینی ۲۲۵ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتن متر است.

در بخش آپشن نیز امکاناتی نظیر؛ ایربگ میانی سرنشینان جلو، هشدار خروج از خط، DOW، نگهدارنده بین خطوط، رادار نقطه کور، هشدار برخورد از جلو و… در نسخه مورد تست وجود دارد که در KMC T9 دیده نمی شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir