نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

«زیکر ۷X» برای رقابت با «تسلا مدل Y» رونمایی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
«زیکر ۷X» برای رقابت با «تسلا مدل Y» رونمایی شد

آخرین خودرو/ برند زیکر که عضو گروه جیلی است، از شاسی‌بلند جدید خود به نام ۷X در نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۲۴ رونمایی کرد. مثل محصولات پیشین کمپانی این خودرو نیز طراحی و مشخصات خوبی دارد و قرار است تا پایان سپتامبر وارد جاده‌های چین شود. پس از سرزمین مادری نوبت به بازارهای جهانی خواهد رسید تا میزبان زیکر ۷X باشند. قیمت این خودرو از حدود ۲ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

مشخصات فنی زیکر ۷X
زیکر ۷X در دو نسخه تک‌ موتوره و دو‌ موتوره عرضه می‌شود. در نسخه تک موتوره یک موتور برقی با توانایی تولید ۴۱۶ اسب بخار قدرت روی محور عقب قرار دارد. در مدل دو‌ موتوره یک موتور ۲۲۱ اسب بخاری به محور جلو اضافه می‌شود. این نسخه به لطف پیشرانه قدرتمند خود قادر است در عرض تنها ۳.۸ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

پلتفرم ۸۰۰ ولتی و باتری‌های پرسرعت
شاسی‌بلند برقی زیکر ۷X بر پایه پلتفرم ۸۰۰ ولتی ساخته شده و با دو پک باتری عرضه می‌شود که عبارتند از:

باتری ۷۵ کیلووات‌ ساعتی از نوع لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) با برد ۳۷۶ مایل (معادل ۶۰۵ کیلومتر)

باتری ۱۰۰ کیلووات‌ ساعتی از نوع نیکل-منگنز-کبالت (NMC) با برد ۴۸۵ مایل (معادل ۷۸۱ کیلومتر)

زیکر ادعا می‌کند که باتری LFP این خودرو سریع‌ترین شارژ در جهان را دارد و می‌تواند در ۱۰.۵ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود.

ابعاد
شاسی‌بلند و یا به عبارت بهتر کراس‌ اوور زیکر ۷X به عنوان رقیبی مستقیم برای تسلا مدل Y معرفی شده است. این خودرو بر روی پلتفرم SEA جیلی توسعه پیدا کرده و ابعاد آن عبارتند از: ۴۸۲۵ میلیمتر طول، ۱۹۳۰ میلیمتر عرض و ۱۶۵۶ میلیمتر ارتفاع؛ فاصله محوری نیز با ۲۹۲۵ میلیمتر برابر است.

طراحی داخلی و فناوری‌های پیشرفته
طراحی داخلی زیکر ۷X خیلی مدرن و لوکس است. این خودرو از نمایشگر مرکزی بسیار بزرگ و پنل دیجیتال در پشت فرمان سود می‌برد و پردازش‌های آن توسط تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۲۹۵ انجام می‌شود. در ردیف عقب، سرنشینان میزهای مخصوص خود را دارند؛ در مدل‌های بالا رده، صفحه نمایش‌ اختصاصی و صندلی‌های گرم‌ شونده و مجهز به تهویه نیز در ردیف عقب به کار رفته است. بهره‌مندی از دو پردازنده انویدیا Orin-X، لایدار، دوربین‌های HD و رادارهای موج میلیمتری از ویژگی‌های جذاب و پیشرفته زیکر ۷X محسوب می‌شوند. ناگفته نماند مهندسان در کابین این خودرو ۳۲ محفظه مختلف را برای نگهداری از اشیا مختلف تعبیه کرده‌اند. صندوق عقب هم ۶۱۶ لیتر فضا را در اختیار راننده می‌گذارد.

قیمت
همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، پیش‌فروش زیکر ۷X با پرداخت ۲۳۹,۰۰۰ یوان، معادل حدوداً ۲ میلیارد تومان، در سرزمین مادری آغاز شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره