نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

فیس لیفت دوم «ولوو XC90» معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ ولوو به‌ تازگی نسخه جدیدی از شاسی‌بلند پرچمدار خود یعنی XC90 را معرفی کرده است. این نسخه از لحاظ طراحی، مشخصات فنی و سطح تجهیزات ارتقا یافته و در وضعیت بهتری قرار دارد. اما نکته تأمل‌ برانگیز اینکه وقتی بدانیم در اولین دقایق مراسم رونمایی به جالیوانی‌های جدید پرداخته شده، نباید انتظار تغییرات انقلابی را داشته باشیم!

تغییرات کوچک، اما مفید
نسل دوم ولوو XC90 با آنکه در سال ۲۰۱۴ معرفی و در سال ۲۰۱۹ وارد نسخه فیس ‌لیفت خود شده، ولی با وجود این همچنان ظاهر شیک و جذاب خود را حفظ کرده است. در نسخه جدید که فیس ‌لیفت دوم محسوب می‌شود، چراغ‌های اصلی موسوم به «چکش ثور» باز طراحی شده و گرافیک مدرن‌تری دارند؛ این چراغ‌ها به مدل الکتریکی EX90 اشاره دارند. جلو پنجره‌ هم باز طراحی شده و از خطوط مورب و متقاطع برخوردار است.

داخل کابین نیز تغییراتی ظریف انجام شده که شامل استفاده از مواد جدید و یک صفحه نمایش عمودی بزرگ‌ ۱۱.۲ اینچی می‌شود. شاید بدانید مدل‌های قبلی دارای نمایشگر ۹.۰ اینچی هستند. این نمایشگر بزرگ به لطف بهبودهای سیستم‌عامل، دسترسی به اپلیکیشن‌ ها را با تعداد لمس کمتر، آسان‌تر کرده است.

شاید جالیوانی جدید که قابلیت نگه‌داشتن قوطی‌ها و بطری‌های کوچک‌تر را دارد، تغییر بی‌ اهمیتی به نظر برسد، اما این ارتقا بر اساس بازخورد مشتریان انجام شده است. فضای ذخیره‌سازی بیشتر در کنسول وسط و جابجایی مکان شارژر بی‌سیم، از دیگر بهبودهای کاربردی در این نسخه به حساب می‌آید.

تغییرات نه چندان زیاد در زیر پوسته
انتظار می‌رفت ولوو به جای تغییرات کوچک، بر بهبود برد الکتریکی پیشرانه هیبریدی شارژی پرچمدار خود بیشتر تمرکز کند. نسخه T8 از XC90 همچنان از موتور بنزینی ۳۰۶ اسب بخاری و موتور بنزینی ۱۴۳ اسب بخاری بهره می‌برد و می‌تواند طبق استاندارد WLTP تا ۴۴ مایل (۷۰ کیلومتر) مسافت را در حالت تمام الکتریکی پشت سر بگذارد. این میزان پیمایش در مقایسه با رقبایی مثل فولکس واگن تیگوان و رنجرور که هر دو تا ۷۰ مایل (۱۱۳ کیلومتر) برد دارند، خیلی کمتر است. حتی نسخه هیبریدی شارژی آئودی Q7 که مدلی سالخورده به شمار می‌رود، توانایی پیمایش ۵۲ مایل (۸۴ کیلومتر) مسافت را در حالت تمام الکتریکی دارد.

نکته مثبت اینکه نسخه B5 با موتور ۴ سیلندر توربوی ۲۴۷ اسب بخاری و نسخه B6 هیبرید نرم با پیشرانه سوپر شارژ ۲۹۶ اسب بخاری از نظر مصرف سوخت ارتقا پیدا کرده و از لحاظ نفوذ صداهای مزاحم به کابین وضعیت بهتری دارند.

قیمت و زمان عرضه ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵
فیس لیفت دوم ولوو XC90 به عنوان مدل ۲۰۲۵ راهی بازار خواهد شد. در رابطه با قیمت حرفی به میان نیامده، اما فروش و تحویل سفارشات مشتریان برای پاییز پیش رو برنامه‌ریزی شده است. با توجه به این بروز آوری می‌توان متوجه شد که XC90 در نسخه درون‌سوز کماکان به حیات خود ادامه خواهد داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره